EVGA به‌خاطر بدرفتاری انویدیا از بازار کارت‌های گرافیک خارج می‌شود

EVGA به‌خاطر بدرفتاری انویدیا از بازار کارت‌های گرافیک خارج می‌شود



شرکت EVGA می‌گوید در نسل بعدی دیگر محصولات RTX 40 را تولید نمی‌کند چون انویدیا شریک خوبی برای آن‌ها نبوده است.


   رابطه میان انویدیا و یکی از بزرگ‌ترین شرکای این شرکت ظاهرا شکرآب شده است. EVGA می‌گوید کارت‌های گرافیک سری RTX 40 را تولید نمی‌کند و عملاً از بازار پردازشگرهای گرافیکی خارج می‌شود اما همچنان به فروش و پشتیبانی از محصولات نسل فعلی خود ادامه می‌دهد.
بر اساس گزارش‌ها، EVGA دیگر نمی‌خواهد با انویدیا همکاری کند چون احساس می‌کند که این شرکت شریک مناسبی برای آن‌ها نبوده است. ظاهرا انویدیا پیش از اعلام قیمت محصولاتی مثل RTX 3080 به EVGA نگفته که برای دریافت هسته‌های GPU چقدر باید هزینه بپردازد. در نتیجه، EVGA کار سختی برای تعیین قیمت محصولات مبتنی بر فناوری‌های انویدیا خود داشته است.
 
رسانه‌ها می‌گویند انویدیا درایورهای لازم برای استفاده از پردازشگرهای گرافیکی خود را ابتدا برای خبرنگاران فرستاده و بعد به EVGA تحویل داده است. با این کار، این تولیدکننده بزرگ عملاً نمی‌دانسته که چند GPU در اختیار خواهد داشت تا از آن‌ها در طراحی و تولید محصولاتش استفاده کند.
EVGA روی بعضی از محصولات انویدیا ضرر داده است
به‌علاوه، EVGA مجبور شده کارت‌های گرافیک رده بالا از جمله RTX 3080 یا 3090 را با صدها دلار ضرر بفروشد تا بتواند شانس رقابت با کارت‌های Founders Edition خود انویدیا را پیدا کند. این شرکت به رسانه‌ها گفته که فعلا برنامه‌ای برای همکاری با AMD یا اینتل هم ندارد.
 
با این حال، سخنگوی انویدیا در واکنش به این ادعاها اعلام کرد که شرکت آن‌ها در طول سال‌های اخیر رابطه خوبی با EVGA داشته و به حمایت از آن‌ها در نسل فعلی محصولات ادامه می‌دهد.
 
EVGA می‌گوید قرار نیست هیچ کدام از کارمندان خود را تعدیل کند و به تجارت ادامه خواهد داد. این شرکت در زمینه تولید منابع تغذیه، مادربرد و دیگر قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر هم فعالیت دارد. با این وجود، آن‌ها عموماً به خاطر تولید کارت‌های گرافیک شناخته می‌شوند و اولین چیزی که در صفحه «درباره ما» در وب‌سایتشان آمده این است: «یکی از بزرگ‌ترین همکاران مجاز انویدیا در کانال فروش در آمریکای شمالی.»

 



1401/06/27 17:07*آرشیو*

Copyright © I.R.IRAN OMEGA SOFTWARE SHAFAGH

کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به شرکت امگا نرم افزار شفق می باشد.