واردات برخی کالاهای آی تی ممنوع شد

ممنوعیت واردات سرور و پردازنده بخاطر تولیدات داخلی



طبق خبرهای منتشر شده، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای به وزارت صنعت اعلام نمود، که درخواست ثبت سفارش کالاهایی مانند سرور، پردازنده و تجهیزات ذخیره‌ سازی به دلیل موجود بودن نمونه تولید داخلی آنها در بازار های آی تی ایران رد شده است.


   اگرچه هر ایرانی از رشد تولیدات داخلی حمایت خواهد کرد، اما گاهی اوقات به نام حمایت از تولید داخلی قدرت انتخاب از مصرف کننده گرفته می شود، و کالاهای قلابی و مونتاژ داخلی را به عنوان تولید داخل به فروش می رسانند، البته در برخی مواقع هم مونتاژ را نیز در داخل کشور انجام نمی ‌دهند و صرفاً تظاهر به انجام دادن آن می‌ کنند.
طبق نامه ای که رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ارسال نموده است، این گونه برداشت می شود که جلوی ثبت سفارش برای واردات سرور و پردازنده را به بهانه حمایت از تولید داخلی گرفته خواهد شد.
در این نامه با اشاره به رشد تقاضا برای ثبت واردات کالاهایی چون پردازنده، سرور و وسایل ذخیره سازی در پی شیوع بیماری کرونا و افزایش دورکاری، از رد شدن درخواست ‌ها با توجیه موجود بودن نمونه تولید داخلی خبر داده شده است.
 
این نامه که خطاب به مدیر کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت است، ضمن هشدار نسبت به واردات کالاهای یاد شده به صورت قاچاق، خواستار رسیدگی به این موضوع در اسرع وقت شده است.
 
خبر ممنوعیت واردات پردازنده، سرور، لپ تاپ، تبلت، استوریج، هارد دیسک و روتر نیز توسط مدیره و کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی تایید شده است. این ممنوعیت و اتفاق عجیب در زمانی که کمتر کسی اهمیت کالاهای آی تی و فناوری را در جامعه انکار می کند، رخ داده است. در حال حاضر باید منتظر خبرهای جدید رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای صنف بازار آی تی باشیم، تا صحت و سقم ممنوعیت واردات برخی از کالاها مانند سرور، پردازنده، تجهیزات ذخیره ساز وغیره مشخص شود.
 
 

 



1401/03/08 11:03*آرشیو*




Copyright © I.R.IRAN OMEGA SOFTWARE SHAFAGH

کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به شرکت امگا نرم افزار شفق می باشد.