شرح خبر
کاربرد CRM با توجه به نیازهای تیم‌های مختلف چیست ؟
اربرد CRM با توجه به نیازهای تیم‌های مختلف چیست ؟
تیم های فروش _ تیم های بازاریابی _تیم های خدمات مشتری _ تیم های بازرگانی _تیم منابع انسانی
1401/04/15 14:26*آرشیو*

   تیم‌های فروش می‌‎توانند از سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان برای درک بهتر پایپ لاین خود استفاده کنند.
مدیران فروش می‌توانند به راحتی در مورد پیشرفت اعضای تیم در دستیابی به اهداف فروش خود اطلاعات کسب کنند و متوجه شوند که آیا تیم، محصولات و کمپین‌های فروش عملکرد مناسبی دارند یا خیر. همچنین زمان بیشتری برای فروش و زمان کمتری برای ورود اطلاعات صرف خواهد شد. تیم‌های فروش می‌توانند از مدیریت روابط مشتری برای کسب درکی عمیق‌تر از مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه استفاده کرده و پایپ لاین فروش خود را بهتر مدیریت نمایند. مدیریت ارتباط با مشتری با اتوماسیون فرایندها، پیگیری و ارتقاء بهره وری فروش و شناسایی روندها به ارتقاء راهبرد فروش نیز کمک می‌کند.
 
تیم‌های بازاریابی می‌توانند از CRM برای پیش بینی ساده تر و دقیق تر روند بازاریابی استفاده کنند.
تیم بازاریابی با استفاده از CRM می‌تواند یک دید کلی از فرایند بازاریابی داشته باشد و تمام مراحل طی شده توسط یک سرنخ فروش را برای کارشناسان فروش به نمایش بگذارد. به این ترتیب کارشناسان فروش درک بهتری از پایپ لاین داشته و قدم‌های بعدی را به راحتی شناسایی می‌کنند.
 
همچنین ممکن است با استفاده از سامانه CRM بتوانند اطلاعاتی از فعالیت‌های مشتریان در شبکه‌های اجتماعی به دست آورند- اطلاعاتی از فعالیت های مشتریان از قبیل نیازها و احساس آنها در مورد برندهای خاص و کسب و کارهای مختلف در شبکه های اجتماعی به دست آورند. تیم‌های بازاریابی می‌توانند از مدیریت روابط مشتری برای سنجش نرخ بازگشت سرمایه فعالیت‌ها و تبلیغات خود نیز استفاده نمایند. مدیریت روابط مشتری همچنین به این تیم‌ها بینشی در این خصوص ارائه می‌کند که آیا پروفایل‌های مشتری ایده آل و مکان یا منطقه و کسب و کار مناسب را هدف قرار داده اند یا خیر.
 
تیم های خدمات مشتری می‌توانند به راحتی مکالمات انجام شده با مشتری را در تمام کانال‌ها دنبال کنند.
بدون وجود یک پلتفرم مشترک برای ثبت تعاملات با مشتری، ارتباطات ممکن است در سیل انبوه اطلاعات از دست رفته و این نقطه ضغف منجر به پاسخ نامطلوب به یک مشتری ارزشمند شود. تیم‌های پشتیبانی مشتری می‌توانند از CRM برای کمک به بهبود روابط مشتری و حفظ این روابط استفاده کنند. همچنین، CRM می‌تواند به این تیم‌ها بینشی در خصوص مسائل مشتری و تعاملات گذشته آن‌ها ارائه کرده و ابزارهای لازم را برای مدیریت فعالیت‌ها ارائه نماید.
 
یم‌های بازرگانی می‌توانند روابطشان را بهتر مدیریت کنند.
تیم‌های بازرگانی می‌توانند با استفاده از سیستم CRM جلسات را با تامین کنندگان و سایر شرکا بررسی کنند، درخواست‌های ثبت شده را ببینند، یادداشت‌های مفید اضافه کنند و برنامه‌های مختلف را پیگیری کنند. قابلیت گزارش گیری سامانه CRM کسب و کارها را قادر می سازد تا کارایی تامین کنندگان را ارزیابی کرده و مدیریت کل زنجیره عرضه خود را بهبود  ببخشند
 
یم منابع انسانی می‌تواند از سیستم CRM برای سرعت بخشیدن به روند استخدام و پیگیری عملکرد کارکنان استفاده کند.
سامانه CRM می‌تواند با تسریع فرآیند‌ها، خودکار سازی مدیریت امور متقاضیان، تجزیه و تحلیل نیازها و شناسایی مهارت‌های مورد نیاز و حمایت از استراتژی‌های حفظ کارمندان، به عملکرد تیم منابع انسانی کمک کند.

 

نظرات
نام :
ایمیل :
کشور
شهر :
متن :