شرح خبر
مدیریت خدمات پس از فروش
9 نکته خدمات پس از فروش برای راضی نگه داشتن مشتریان جدید
فروش از یک مشتری جدید بخشی از افزایش درآمد است، اما این تمام ماجرا نیست. برای گسترش کسب و کار خود، باید مشتریان را به خریداران مکرر تبدیل کنید.
1403/12/24 13:17*آرشیو*

  

9نکته خدمات پس از فروش برای راضی نگه داشتن مشتریان جدید

فروش از یک مشتری جدید بخشی از افزایش درآمد است، اما این تمام ماجرا نیست. برای گسترش کسب و کار خود، باید مشتریان را به خریداران مکرر تبدیل کنید.

یکی از راه های انجام این کار از طریق خدمات با کیفیت به مشتریان است. شرکت گارتنر دریافت که مشتریانی که تعامل خدمات مشتری با کیفیت بالایی را دریافت کرده‌اند، 82 درصد احتمال بیشتری برای خرید مجدد یا تمدید دارند، زمانی که به آنها فرصت تغییر به رقیب داده می‌شود.

این مشتریان همچنین 86 درصد بیشتر برای خریدهای آینده خرج می کنند و 97 درصد بیشتر احتمال دارد تجربیات مثبت خود را به اشتراک بگذارند.

اگر مشتریانی مکرر می‌خواهید و می‌خواهید این مشتریان وفاداری خود را با انتشار اخبار ثابت کنند، بر ارائه خدمات پس از فروش عالی تمرکز کنید.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که خدمات پس از فروش چیست و چگونه می توانید از آن برای افزایش فروش و افزایش وفاداری مشتری استفاده کنید. ما همچنین 9 نکته و چند استراتژی سطح بالا را فهرست می کنیم که می توانید از آنها برای استثنایی کردن خدمات پس از فروش خود استفاده کنید.

 

خدمات پس از فروش چیست؟

تعریف خدمات پس از فروش مجموعه اقداماتی است که برای پیگیری مشتریان خود پس از خرید انجام می دهید. خدمات پس از فروش و رضایت مشتری ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. هدف خدمات پس از فروش این است که مشتریان خود را راضی نگه دارید و با برند خود درگیر کنید.

این می تواند شامل تمام پشتیبانی و منابعی باشد که پس از فروش به مشتریان خود ارائه می دهید. این می تواند به معنای تماس با مشتری و درخواست بازخورد، داشتن گزینه های قابل اعتماد پشتیبانی مشتری و ارائه راهنماهای با کیفیت بالا باشد.

در یکی از نمونه‌های خدمات پس از فروش، یک پلتفرم یادگیری جدید می‌تواند خدمات پس از فروش عالی را با ارسال یک ایمیل پیگیری شخصی‌شده برای مشاهده نحوه انجام تنظیمات ارائه دهد. آنها می توانند یک راه حل آزمایشی ارائه دهند یا از راه حل های خودکار برای کمک به مشتریان برای شروع استفاده کنند. آنها همچنین می توانند یک کمپین قطره ای ایمیل ارسال کنند که به مشتریان یاد می دهد چگونه از پلتفرم جدید خود بیشترین بهره را ببرند.

راه های زیادی برای ارائه خدمات پس از فروش وجود دارد، به این معنی که پشتیبانی فراتر از تیم فروش است. خدمات پس از فروش می تواند توسط خرده فروش، سازنده، خدمات مشتری، چت بات یا ارائه دهنده آموزش ارائه شود. اغلب به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی گنجانده شده است.

دلیل اصلی تمرکز بیشتر کسب و کارها بر پشتیبانی پس از فروش این است که وفاداری به برند و حفظ مشتری را افزایش می دهد. اگر به نظرسنجی گارتنر فکر کنید، هرچه مشتریان شما خدمات بهتری دریافت کنند، احتمال بیشتری دارد که در شرکت شما بمانند و بیشتر خرج کنند.

-بیایید این را کمی بیشتر بررسی کنیم.

نکات کلیدی این مقاله

قدردانی خود را نشان دهید: یادداشت های شخصی «متشکرم» و پیام های بعدی ارسال کنید تا به مشتریان نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید.

ارائه خدمات عالی به مشتریان: اطمینان حاصل کنید که مشتریان از طریق کانال‌های مختلف مانند ایمیل، چت یا انجمن‌ها به پشتیبانی دسترسی دارند تا به سؤالات و مشکلات رسیدگی کنند.

بازخورد مشتری را جمع آوری کنید: رضایت مشتری را درک کنید، نگرانی ها را برطرف کنید و محصول یا خدمات خود را بهبود بخشید.

omegaportal  ابزارهایی را برای ساده کردن خدمات پس از فروش ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تعاملات مشتری را به طور موثر مدیریت کنید و رضایت مشتری را افزایش دهید. با omegaportal   در تماس باشید.

https://media.licdn.com/dms/image/D5612AQHMoJHUOUpoxg/article-cover_image-shrink_600_2000/0/1674750996647?e=2147483647&v=beta&t=alwfI8gBsNAQ2ztkg7gjzaHdKrw5N41f0XDGLxTLsLk

خدمات پس از فروش عالی چقدر باعث فروش و افزایش ارزش برند می شود

خدمات پس از فروش به مشتریان شما نشان می دهد که برند شما در زمانی که اعتماد مصرف کننده به برند ها یک تمایز قدرتمند است، اهمیت می دهد. از چهار طریق میتواند به افزایش درآمد کمک کند: رضایت مشتری، حفظ مشتری، افزایش ارجاع ها و ایجاد تصویر برند عالی.

مشتریان شما را راضی نگه می دارد

در عصر آنلاین، یک محصول عالی با خدمات مشتری وحشتناک دوام زیادی نخواهد داشت. بررسیهای بد و رتبه‌بندی‌های کم ستاره میتواند حتی برای خوش‌ساخت‌ترین محصولات فاجعه‌بار باشد.

با این حال، اگر از محصول عالی خود با خدمات عالی به مشتریان، هم قبل و هم پس از فروش نسخه پشتیبان تهیه کنید، فرمولی برای مشتریان مادام العمر دارید.

از انتظارات مشتریان خود فراتر بروید و اطمینان حاصل کنید که آنها با سؤال یا موانعی در استفاده از محصول شما باقی نمی مانند. به سرعت در موانع احتمالی مداخله کنید تا احساسات منفی را قبل از ریشه‌یابی خنثی کنید (مثلاً از طریق چت زنده، ربات‌های چت یا کمک هدایت‌شده با استفاده از نرم افزار امگا).

با مشتریان در تماس باشید و منابع عالی و خدمات مشتری را به آنها ارائه دهید، تا آنها نه تنها به اطراف بمانند، بلکه داستان های مثبتی را در مورد کسب و کار شما نیز منتشر کنند.

وفاداری مشتری خود را افزایش دهید

مشتریان شاد و وفادار بیشتر از مشتریان جدید خرج می کنند و محصولات را بیشتر خریداری می کنند. اگر با مشتریان فعلی خود به خوبی رفتار کنید، زمانی که قصد خرید دارند، شما را به جای دیگر شرکت ها انتخاب می کنند.

به عنوان مثال، مشتری که از خدمات مشاوره ای برای ارتقای تجربه دیجیتالی برنامه خود استفاده می کند، ممکن است از مشاور فعالی که مطالب و منابع را قبل از جلسات خود ارسال می کند، به موقع حاضر می شود، به سؤالات سریع پاسخ می دهد و مکرراً تخصص خود را نشان می دهد، خوشحال شود.

این را برعکس در نظر بگیرید: هر چه مشتریان شما از خدمات پس از فروش خود احساس رضایت کمتری داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که مشتریان شما دفعه بعد خریدی را انجام دهند، رقیبی را امتحان کنند.

اگر مشاور در مثال بالا مشتری را با سوالات بیشتری نسبت به پاسخ‌ها رها کرد و نتوانست در خدمات خود اطمینان ایجاد کند، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتری دفعه بعد که به پشتیبانی نیاز دارد به مشاور دیگری مراجعه کند.

ارجاعات دهان به دهان مثبت را افزایش دهید

مشتریان خوشحال اساساً بازاریاب برند شما هستند. مشتریان راضی و وفادار بیشتر به دوستان و خانواده خود درباره برند و محصولات شما می گویند.

مشتریان دوست دارند قبل از خرید محصول یا خدمات، از تجربیات دیگران مطلع شوند. دوستان و خانواده یکی از قابل اعتمادترین منابع اطلاعاتی برای اکثر مردم هستند و شنیدن خبرهای خوب در مورد یک شرکت می تواند به معنای تفاوت خرید از آنها یا رفتن به سمت یک رقیب باشد.

تحقیقات نشان می دهد که 68٪ از مشتریان حاضرند تا 15٪ بیشتر برای یک محصول مشابه بپردازند، اگر مطمئن باشند که تجربه بهتری با آن شرکت خواهند داشت.

اگر خدمات پس از فروش عالی ارائه دهید، مشتریان راضی شما از طریق ارجاعات شفاهی مثبت، تجارت بیشتری را به ارمغان خواهند آورد.

تصویر برند خود را بهبود بخشید

تعاملات مشتری با شما، درک آنها از برند شما را شکل می دهد، از زمانی که برای اولین بار نام برند شما را شنید تا پس از خرید محصول شما. یک تجربه مثبت پس از فروش می تواند به مشتری کمک کند که برند شما را آشنا و قابل اعتماد بداند و منجر به افزایش وفاداری و فروش مشتری شود.

خدمات پس از فروش عالی این است که چگونه می توانید کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز کنید. مردم شما را به عنوان یک برند مفید و قابل اعتماد می بینند که اطمینان حاصل می کند که مشتریان شما همچنان برمی گردند.

https://imarticus.org/blog/wp-content/uploads/2021/12/Digital-Marketing-Strategy-1024x499.jpg

9 نکته ضروری خدمات پس از فروش

همانطور که دیدیم، اگر می خواهید مشتریان خود را راضی نگه دارید و حفظ مشتری را افزایش دهید، خدمات پس از فروش بسیار مهم است. در حال حاضر، ما مراحل حیاتی برای ارائه خدمات پس از فروش شایسته را پوشش خواهیم داد.

  1. قدردانی خود را نشان دهید

یادداشت‌های «متشکرم» به خرید مشتری حس شخصی اضافه می‌کنند و به او اجازه می‌دهند بدانند که از انتخاب شرکت شما سپاسگزار هستید. هر چه شخصی تر، بهتر است. می توانید یادداشت های "تشکر" را از طریق ایمیل یا حتی به صورت دست نویس در داخل بسته یا روی فاکتور ارسال کنید.

خودکار کردن یادداشت‌های «تشکر» شخصی‌شده برای مشتریان آسان است، به این معنی که با زمان یا منابع بسیار کم، می‌توانید لبخندی بر لبان مشتریان خود بیاورید و آنها را درگیر نگه دارید.

حتی بهتر از آن، یادداشت‌های «متشکرم» را می‌توان با سایر عناصر تعامل ترکیب کرد، مانند پیوندی به اطلاعات مربوط به محصول یا راهنمای وب‌سایت شما. به این ترتیب، می توانید مشتری خود را به ارائه بازخورد یا حتی خرید دوم ترغیب کنید.

بسته به صنعت خود، می توانید با یک پیگیری مختصر این را به سطح دیگری ببرید. با مشتری جدید خود در عرض دو هفته پس از خرید تماس بگیرید و بررسی کنید تا ببینید چگونه محصول و خدمات کلی شما را پیدا می کند. این به شما امکان می دهد دو کار را همزمان انجام دهید: به مشتریان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید و بازخورد ارزشمندی دریافت کنید که می توانید از آنها برای بهبود خدمات خود در آینده استفاده کنید.

به عنوان مثال، این ایمیل "متشکرم" از امگا پرتال را بررسی کنید:

ایمیل «متشکرم» امگا پرتال یک نمونه عالی از برتری خدمات مشتری است.

 

بهترین چیز در مورد ایمیل امگا پرتال این است که تمام اطلاعاتی را که یک مشتری پس از خرید نیاز دارد، از جمله مدت زمانی که طول می کشد تا برسد، کجا پیشرفت را دنبال کنید و چگونه می توان در صورت نیاز 24/7 با آنها تماس گرفت، ارائه می دهد. برای تکمیل آن، آنها یک برنامه ارجاع فریبنده ارائه می دهند که در آن هم ارجاع دهنده و هم داور می توانند یک کوپن دریافت کنند.

 

  1. ارائه خدمات پیش از نصب

خدمات پیش از نصب شامل هر چیزی است که به مشتری شما کمک می کند محصول شما را نصب یا جمع آوری کند. بسته به محصول شما، این می تواند راهنمای نصب یا برگه فنی باشد. تقریباً همه شرکت ها خدمات پیش از نصب را به صورت رایگان ارائه می دهند.

نمونه آن خرید مبلمان از فروشگاهی مانند Ikea است. این مورد همراه با یک کتابچه کوچک است که هر قطعه ای را که باید وجود داشته باشد مشخص می کند و سپس نحوه مونتاژ آن را راهنمایی می کند.

برخی از اقلام پیچیده تر هستند یا برای نصب یا مونتاژ به تخصص فنی نیاز دارند. در این مورد، شرکت‌ها ممکن است نحوه نصب محصول را نشان دهند (مثلاً در پیوند به یک ویدیوی آزمایشی).

Airtable یک کتابخانه ویدئوی نمایشی کامل را در YouTube برای کمک به مشتریان خود در شروع کار فراهم می کند. در اینجا مثالی آورده شده است که در آن آنها تنظیم فضای کاری Airtable را به پنج مرحله کوچک تقسیم می کنند.

خدمات پیش از نصب به یک نقطه دردناک عمده در سفر مشتری می پردازد، و آن نحوه استفاده از محصولی است که خریداری کرده است. شما می توانید با ارائه هر آنچه که برای استفاده از محصول شما نیاز دارند، همراه با خط خدمات مشتری عالی در صورت بروز مشکل، از ناامیدی آنها جلوگیری کنید.

همچنین اعلام نمایید که گارانتی محصول از زمان نصب شروع خواهد شد.

 

  1. خدمات مشتری عالی داشته باشید

خدمات مشتری پیوند مستقیم بین مشتریان و کسب و کار شما است و به حفظ مشتریان و حذف ناامیدی از سفر آنها کمک می کند. این می تواند شامل هر نوع پشتیبانی از میز کمک یا مرکز تماس باشد که مشتریان می توانند در صورت درخواست به آن دسترسی داشته باشند.

این را می توان با پشتیبانی آنلاین مشتری نیز تکمیل کرد. رایج‌ترین شکل پشتیبانی آنلاین، یک آدرس ایمیل است که برای سؤالات مشتری تعیین شده است. با این حال، پشتیبانی آنلاین بلادرنگ، خواه در چت، انجمن ها و/یا کانال رسانه های اجتماعی باشد، در حال محبوب شدن است. به عنوان مثال، چت ربات‌های خودکار مفید می‌توانند به هدایت مشتریان به اطلاعات مرتبط یا ارتباط آنها با نمایندگان خدمات مشتری کمک کنند.

 

  1. به مشتریان خود آموزش های کاربری اولیه بدهید

بسته به میزان تخصص مورد نیاز برای استفاده از محصول شما، ممکن است مشتری به آموزش نیاز داشته باشد. معمولاً در مواردی که محصول خطرناک است یا به راحتی از طریق استفاده نادرست شکسته می شود، مانند ماشین آلات صنعتی یا تجهیزات پزشکی، آموزش لازم است.

در این موارد، کسب‌وکارها اغلب آموزش کاربران را به عنوان خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند تا به کاربران نهایی نحوه رسیدگی به محصول را آموزش دهند.

یک مثال عالی، کلاس آنلاین AdWords گوگل است. هنگامی که برای AdWords ثبت نام می کنید، پیوندی به پورتال یادگیری آنلاین Google برای شما ارسال می شود. کلاس آنلاین شما را در مورد همه چیزهایی که باید در مورد Google Ads بدانید، از راه‌اندازی حسابتان گرفته تا بهینه‌سازی کمپین‌هایتان برای هدف قرار دادن مشتریانی که بیشترین مشارکت را دارند، راهنمایی می‌کند.

آموزش ارزش زیادی به محصول شما می‌افزاید و می‌تواند رضایت مشتری را برای مدت طولانی پس از فروش بهبود بخشد. با ارائه آموزش، مشتریان شما همچنین می توانند تخصص و کمک شما را در عمل ببینند و به تصویر برند شما کمک کنند.

 

  1. راهنماهای سوار شدن را ارائه دهید

مشابه ارائه آموزش، راهنماهای سوار شدن می توانند ارزش قابل توجهی به محصول شما بیافزایند.

اگر محصول شما پیچیده است یا کاربردهای متفاوتی دارد، ارائه یک آموزش نصب رایگان می تواند راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مشتری و راضی نگه داشتن مشتری شما باشد. به این ترتیب می‌توانید از خرید و دانلود نرم‌افزار شما توسط مشتریان خودداری کنید و به دوستان خود بگویید که این نرم‌افزار بسیار پیچیده‌تر از آن است که از زمین خارج شوند.

راهنماهای ورود نیز فرصتی عالی برای درگیر نگه داشتن مشتریان شما با محتوای شما هستند. بسیاری از وب سایت های شخص ثالث و تولیدکنندگان محتوا آموزش هایی را در مورد محصولات مختلف ارائه می دهند. در حالی که این می تواند در افزایش آگاهی از برند و محصولات شما مفید باشد، به این معنی است که شما فرصتی را برای تعامل مجدد با آنها با محتوای خود از دست می دهید.

یکی از راه های ارائه خدمات ورود به کاربر، استفاده از راهنماهای مجازی است. به عنوان مثال، در اینجا این است که چگونه ابزار نمونه سازی Justinmind کاربران جدید را از طریق رابط خود راهنمایی می کند.

اگر منابع و اطلاعات مورد نیاز مشتریان خود را در اختیار مشتریان خود قرار دهید، به این معنی است که آنها کمتر به دنبال منابع خارجی هستند. این به شما کمک می کند تا یک رابطه بلندمدت با مشتری ایجاد کنید و شانس فروش آینده خود را افزایش دهید.

 

  1. گارانتی، تعویض و بازگشت

خدمات گارانتی به مشتریان این امکان را می دهد که در صورت آسیب دیدن، خرید خود را تعمیر، تعویض یا بازپرداخت کنند. به طور کلی، شرکت ها گارانتی رایگان یا برای خرید ارائه می دهند که محصول را برای مدت محدودی مانند سه سال پوشش می دهد. برخی از شرکت ها ضمانت های تمدید شده را نیز ارائه می دهند که می تواند مدت زمان اعمال گارانتی را افزایش دهد.

بسیاری از شرکت‌ها همچنین به مشتریان اجازه می‌دهند در صورتی که درخواستشان شرایط و ضوابط خاصی را برآورده کند، اقلام را جایگزین یا برگردانند. سیاست‌های بازگشت بدون سر و صدا، که در آن محصولات می‌توانند با تلاش کمی از سوی مشتری بازگردانده شوند، برای متمایز کردن خود از رقبا (به ویژه برای سفارش‌های آنلاین) به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند.

داشتن یک سیاست گارانتی و مرجوعی خوب راهی عالی برای ایجاد اعتماد با مشتریان است، به خصوص اگر محصول شما گران باشد. اگر آنها مشکلی داشته باشند و خدمات مشتری شما بی عیب باشد، به احتمال زیاد برای خریدهای آینده به شرکت شما اعتماد خواهند کرد.

 

  1. مزایا و ارتقاء پاداش را ارائه دهید

ویژگی‌های اضافه شده یک تاکتیک متداول پس از فروش است که به مشتریان اجازه می‌دهد پس از خرید اولیه به ارتقاء رایگان یا پولی محصول یا خدمات خود دسترسی داشته باشند.

نمونه ای از این به روز رسانی نرم افزار برای دستگاه های الکترونیکی است. شرکت‌هایی مانند اپل، مایکروسافت و اندروید چندین سال به‌روزرسانی رایگان را برای نرم‌افزار دستگاه خود ارائه می‌کنند و ویژگی‌ها و امنیت بیشتری را ارائه می‌کنند.

با توجه به ارتقاء پولی، بسیاری از شرکت ها اشتراک های سطحی یا خدمات اضافی را ارائه می دهند که می توان آنها را به صورت اختیاری خریداری کرد. اگر به درستی انجام شود، این به گسترش بازار شما کمک می کند زیرا نیازهای مشتریان مختلف را با محصول خود هدف قرار می دهید.

به عنوان مثال، Airtable یک اشتراک حرفه ای ارائه می دهد که دارای چندین ویژگی اضافه شده برای کاربرانی است که می خواهند از خدمات خود بهره بیشتری ببرند. برای وسوسه کردن کاربران به امتحان اشتراک بالاتر، آنها پیام های ارتقاء محجوب را در برنامه خود و همچنین در خبرنامه خود قرار می دهند که تعداد انگشت شماری از نکات و ترفندها را فقط برای کاربران حرفه ای در دسترس است.

 

  1. نظر مشتری را بخواهید

بازخورد مشتری یکی از مهمترین موارد در فروش و بازاریابی است. همانطور که با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید و آنها را درگیر می کنید، فرصت هایی برای دریافت بازخورد از آنها پیدا خواهید کرد. این به شما کمک می کند تا ببینید محصول یا خدمات شما به کجا رسیده است و در کجا ممکن است کوتاه بیاید.

راه‌های زیادی برای جمع‌آوری بازخورد مشتریان وجود دارد، مانند نظرسنجی‌های  امگا پورتال در یک صفحه وب یا در کمپین ایمیل. همچنین می توانید پیام های شخصی ارسال کنید یا برای بازخورد کیفی غنی درخواست مصاحبه کنید.

همانطور که به طور مداوم خدمات پس از فروش خود را بهبود می بخشید، مشتریان شما را به عنوان شرکتی می بینند که به نظر آنها اهمیت می دهد و می خواهد محصولی ارائه دهد که نیازهای آنها را برآورده کند.

برعکس، مشتریانی که تجربه بدی داشته‌اند احتمالاً به دنبال خروجی هستند. این معمولاً به این معنی است که آنها به طور عمومی از طریق رسانه های اجتماعی یا یک وب سایت بررسی شکایت می کنند. با این حال، اگر زود به این مشتریان برسید، ممکن است بتوانید مشکلات آنها را حل کنید و از هرگونه برداشت منفی عمومی از برند خود جلوگیری کنید.

به همین ترتیب، دعوت از مشتریان خود برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مثبت یا ارسال نظرات و داستان ها در رسانه های اجتماعی یا وب سایت شما می تواند مفید باشد.

 

  1. با خدمات پس از فروش خود فراتر بروید

در حالی که نکات بالا بخش‌های خدمات پس از فروش را تشکیل می‌دهند، چندین کار ساده دیگر وجود دارد که می‌توانید برای بهبود خدمات پس از فروش خود و خوشحال کردن مشتریان خود انجام دهید، از جمله:

  • پیام های شخصی سازی شده این ساده است، اما ارسال یک پیام خوب به مشتریان در هنگام تولد، تعطیلات یا سالگردشان راهی عالی برای نشان دادن اهمیت خود و یادآوری برندتان به آنها است. خودکارسازی این پیام‌ها آسان است و می‌توان آن‌ها را با کوپن‌ها یا CTA همراه کرد، که می‌تواند آنها را به سمت خرید دوم سوق دهد.
  • بسته بندی منحصر به فرد. سرمایه گذاری بر روی بسته بندی های با کیفیت و مناسب برند به شما کمک می کند تا شما را از رقبای خود در ذهن مشتریان خود متمایز کنید. هدف این است که مشتریان خود را خوشحال کنید، و بسته بندی محصول خود به گونه ای که به آنها شور و هیجانی بدهد و برند شما را به آنها یادآوری کند، راهی عالی برای انجام این کار است.
  • کوپن ها و کوپن های معرفی. شما به تازگی اقدام به فروش کرده اید. چرا به مشتری جدید یک یادداشت «تشکر» همراه با یک کوپن برای فروش بعدی او ارسال نمی کنید؟ اگر این برای برند یا محصول شما کارساز نیست، می‌توانید یک ایمیل به آنها بفرستید و در صورتی که دوستی را برای ثبت نام دعوت کنند، به آنها تخفیف یا جایزه بدهید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید از این تاکتیک برای ترغیب مشتریان خود به خرید دیگری استفاده کنید.

 

https://media.licdn.com/dms/image/D5612AQHMoJHUOUpoxg/article-cover_image-shrink_600_2000/0/1674750996647?e=2147483647&v=beta&t=alwfI8gBsNAQ2ztkg7gjzaHdKrw5N41f0XDGLxTLsLk

3 استراتژی برای ایجاد ارزش و خوشحالی مشتریان

در اینجا، ما برخی از استراتژی‌های سطح بالایی را که می‌توانید برای اطمینان از اینکه خدمات پس از فروش شما به هدف خود یعنی ارائه ارزش و حفظ مشتریان انجام می‌دهد، استفاده کنید، پوشش خواهیم داد.

محتوای هدفمند ارائه دهید

هدف خدمات پس از فروش حفظ ارتباط با مشتری و درگیر نگه داشتن آنها با برند شماست. شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید، از جمله:

  • یک خبرنامه ایمیلی معمولی
  • ایمیل های شخصی شده برای تاریخ ها و سالگردهای کلیدی
  • اطلاعات مرتبط مانند مقالات، ویدئوها، راهنماها و وبینارها که محصولات جدید را تبلیغ می‌کنند یا به آن‌ها کمک می‌کنند تا از چیزهایی که قبلاً خریداری کرده‌اند استفاده کنند.

با ارسال محتوای شخصی سازی شده، به تجربه مشتری آن ها ارزش می دهید. علاوه بر این، از آنجایی که شما تخصص خود را نشان می‌دهید و تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید، احتمال اینکه آنها شرکت شما را به مقصد یک رقیب ترک کنند بسیار کمتر است.

سخاوتمندانه درستش کن

اشتباهات اتفاق می افتد. گاهی اوقات در فرآیند تولید یا حمل و نقل اشتباه می شود که به محصول آسیب می رساند. گاهی اوقات، نظارت کارمند منجر به تاخیر در حمل و نقل یا سوار شدن می شود.

در طول عمر یک شرکت، این نوع چیزها بارها و بارها اتفاق می افتد. ترفند این است که وقتی مشتری این کار را می کند، سخاوتمندانه آن را جبران کنید. اگر مشتری شکایتی داشته باشد، نماینده خدمات مشتری باید در اسرع وقت با او در تماس باشد. اگر محصولی شکسته یا آسیب دیده باشد، فروشنده مربوطه باید بتواند فوراً آن را تعویض کند.

 

جدی گرفتن شکایات مشتری و برخورد محترمانه با آنها، این است که چگونه یک مشتری ناراضی را به مشتری بازگشتی تبدیل می کنید. در مقابل، داشتن نگرش ضعیف راهی مطمئن برای از دست دادن آنها برای همیشه است.

به وفاداری مشتری پاداش دهید

وفاداری مشتری اغلب از طریق تجربیات لذت بخشی که آنها با یک برند دارند به دست می آید و ما توضیح داده ایم که خدمات پس از فروش عالی یکی از راه های ارائه این تجربیات به آنها است.

اگر مشتری وفاداری دارید که به طور مکرر برای انجام تجارت به شرکت شما باز می گردد، می توانید با پاداش دادن به آنها با یک برنامه وفاداری، این رفتار را دوچندان کنید.

یک برنامه وفاداری عموماً در ازای انجام خریدهای مکرر، هدیه، هدایا یا تخفیف هایی را به مشتریان ارائه می دهد. ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار یک استراتژی موثر برای ایجاد درآمد و سرنخ های جدید از طریق ارجاعات دهان به دهان بهتر است.

اگر تصمیم به استفاده از یک برنامه وفاداری دارید، باید تا حد امکان سخاوتمندانه باشد. برنامه شما باید امتیازات و مزایایی ارائه دهد که به قدری خوب است که ملحق شدن به آن کاملاً منطقی است.

افکار نهایی

طبیعی است که وارد تجارت با تمرکز بر یافتن مشتریان جدید شوید، اما موفقیت مستمر متکی به مزایای بسیاری است که مشتریان وفادار و راضی روی میز به ارمغان می آورند. سرمایه گذاری در یک استراتژی خدمات پس از فروش عالی، بازدهی بی پایانی را در قالب حفظ مشتری، ارجاعات عالی و تصویر مثبت برند ارائه می کند.

با استفاده از نرم افزار مدیریت فروش و خدمات پس از فروش امگا پورتال می توانید چندین قدم از رقبای خود جلوتر باشید

 

نظرات
نام :
ایمیل :
کشور
شهر :
متن :