4 روشی که یک ERP به بهبود خدمات مشتری و عملیات تجاری کمک می کند
رقابتی ماندن در محیط کسب و کار امروز چالشی است که هر شرکتی در همه صنایع با آن مواجه است. با افزایش فناوری و اطلاعات، مشتریان شما گزینه های زیادی در هر بازار یا جایگاهی دارند.
جستجوی آنلاین این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است که محصولات و خدمات شما را در چند ثانیه با رقبای شما مقایسه کنند. این به این معنی است که شما به یک استراتژی بازاریابی آنلاین قوی نیاز دارید که باعث ایجاد تبدیل و همچنین ارائه خدمات بینظیر به مشتریان شود تا اطمینان حاصل شود که کسبوکار شما میتواند وفاداری مشتری را ایجاد کند.
سیستمهای ERP به کسبوکارهای دارای دارایی خاص در صنایع مختلف، تولید و فناوری کمک میکنند، فرآیندهای خود را مدیریت میکنند و کارایی را بهبود میبخشند.
بهبودهای کسب و کار شما باعث افزایش سطح خدمات خدمات می شود. با پیاده سازی یک سیستم ERP، هم عملیات تجاری و هم مشتریان خود را در کانون توجه به شما دارید. در اینجا چهار راه وجود دارد که سیستم ERP می تواند خدمات شما را افزایش دهد.
1- فرآیندهای پشتیبان کسب و کار خود را ساده کنید
با پیاده سازی راه حل ERP، شرکت شما می تواند بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. این بدان معنی است که می توانید زمان و منابع را از برداشت تا بسته بندی و ارسال دیرهنگام یا در تعداد نامناسب محصولات کاهش دهید.
شرکت شما میتواند با ایجاد فرآیندهای خودکار در لجستیک شما از این اثرات منفی جلوگیری کند.
سیستمهای ERP همچنین به شرکتها اجازه میدهند تا سرنخهای قابل اعتماد و فرصتهای تجاری را ردیابی کنند و در عین حال به مدیریت سفارشات با مشتریان فعلی شما کمک کنند. این عوامل باعث افزایش رضایت مشتری و ارتباط بهتر با مشتری می شود.
2- موجودی مناسب را بر اساس عرضه و تقاضا انجام دهید
سیستمهای ERP سفارشهای فروش را به بخشهای اجرا متصل میکنند در حالی که به مدیران کنترل بهتری بر تمام فرآیندها به صورت سیستمی ارائه میدهند.
مدیران میتوانند موجودی را به سفارشهای فروش اختصاص دهند و سطوح خدمات را بر اساس زمانی که تقاضای مشتری در طول سال افزایش مییابد تعیین کنند.
استفاده از ERP به شما کمک می کند تا با اختصاص امتیازهای اولویت به مشتریان، روابط خود را با مشتری کمی کنید. این استراتژی به شما این امکان را می دهد که همیشه در جریان سفارش خود باشید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان برتر شما هرگز منتظر نمی مانند.
با پیاده سازی راه حل ERP، شرکت شما می تواند بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. این بدان معنی است که می توانید زمان و منابع را از برداشت تا بسته بندی و ارسال دیرهنگام یا در تعداد نامناسب محصولات کاهش دهید.
شرکت شما میتواند با ایجاد فرآیندهای خودکار در لجستیک شما از این اثرات منفی جلوگیری کند.
سیستمهای ERP همچنین به شرکتها اجازه میدهند تا سرنخهای قابل اعتماد و فرصتهای تجاری را ردیابی کنند و در عین حال به مدیریت سفارشات با مشتریان فعلی شما کمک کنند. این عوامل باعث افزایش رضایت مشتری و ارتباط بهتر با مشتری می شود.
3- تجربه مشتریان خود را بهبود بخشید
هنگامی که فرآیندهای باطن کسب و کار خود را ساده می کنید، منجر به بهبود سطح خدمات مشتری می شود. این به این دلیل است که مشتریان شما مجبور نیستند با یک نماینده خدمات مشتری تلفنی منتظر بمانند و محصولات مناسب را در زمان کمتری دریافت خواهند کرد.
پیادهسازی یک راهحل ERP به شما کمک میکند تمام دادههای مربوط به مشتری خود را ردیابی کنید و دیدی جامع از فعالیت خرید فعلی آنها و همچنین ارزش طول عمر مشتری به شما ارائه میدهد. خدمات حرفه ای مدیریت شده OMEGAPORTALمی تواند کل شرکت شما را بدون نگرانی در مورد از دست دادن سهم بازار به طور موثر حفظ کند!
درک تاریخچه مشتری و عادات خرید فعلی به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر مدیریت کنید، زیرا می توانید به الگوها نگاه کنید تا بفهمید مشتریان چه زمانی و چگونه محصولات را سفارش می دهند.
این اطلاعات همچنین می تواند به شما در انجام کارهای دیگری مانند:
-
از سیستم برای صدور کوپن یا کد تخفیف برای بهترین مشتریان خود استفاده کنید.
-
از اطلاعات دقیق حمل و نقل و ردیابی استفاده کنید تا مشتری خود را در طول فرآیند تحویل با استفاده از اعلانها مطلع کنید.
-
تلاشی که مشتری شما باید در هنگام ثبت سفارش انجام دهد را کاهش دهید. سیستم های ERP مدرن با ابزارهای آنلاین ادغام می شوند تا انبارها را با یک سیستم سفارش آنلاین کاربر پسند متصل کنند.
با ERP، دیدی کل نگر از تعاملات مشتری خود خواهید داشت. شما میتوانید تمام جنبههای فرآیند مشتری را از طریق سیستم ردیابی کنید، و با تجزیه و تحلیلهایی که برای فرآیندهای فروش و لجستیک شما اهمیت دارد، بینشی به شما میدهد.
از تجزیه و تحلیل سطوح انجام خدمات گرفته تا صورتحساب و عملکرد تامینکننده، درک مشتری از ارزش افزوده شما به موقعیت آنها را دریافت میکنید.
4- داده ها را برای درک مشتریان خود بهبود دهید
داده های شرکت شما کلید بهبود عملکردهای داخلی و همچنین خدمات مشتریان شما را دارد. سیستم های ERP به شما امکان می دهند داده ها را در بخش های داخلی بهتر توزیع کنید.
با پیاده سازی یک سیستم ERP، شرکت شما اطلاعات بلادرنگی در مورد هر جنبه ای از کسب و کار شما دریافت می کند. دسترسی به داده ها آسان است و در قالبی کاربرپسند ارائه می شود که برای هر بخش منطقی است.
سیستم های ERP یکپارچه سازی بهبود یافته انبار و عملیات دفتر جلو را برای شما فراهم می کنند. مشاوران فروش با اطلاعات موجود، به سطوح موجودی فعلی محصولات و همچنین اطلاعات لجستیکی دسترسی دارند که به آنها کمک می کند تا برای تحویل مشتریان بهتر برنامه ریزی کنند.
سیستم های ERP با صدور کارت امتیازی فروشنده به مدیریت تامین کنندگان خود کمک می کنند. این سیستم به شما امکان میدهد ببینید کدام فروشندهها عملکرد خوبی دارند و کدام یک شما و مشتریانتان را ناامید میکنند.
با افزایش رضایت مشتری از طریق پیاده سازی یک سیستم ERP، ارزش طول عمر بالاتری از مشتریان خود دریافت می کنید و همچنین بهترین مشتریان خود را حفظ می کنید.
بهبود رضایت مشتری
هر کاری که می توانید برای حفظ مشتریان و بهبود رضایت مشتری انجام دهید، مستحق توجه فوری شماست. با پیاده سازی یک سیستم ERP، به انبوهی از داده ها در نوک انگشتان خود دسترسی خواهید داشت.
این داده ها به شما کمک می کند تا پویایی کاری کسب و کار خود و عملکرد تیم های مدیریتی و کارمندان خود را در بخش انبارداری و دفتر جلو شناسایی کنید.
بسیار مهم است که دید دقیقی از اینکه چگونه پویایی کسب و کارتان بر تعامل با مشتری تأثیر می گذارد، داشته باشید. فروش، بازاریابی، و پشتیبانی از مشتری، سه عاملی هستند که می توانند هر شرکتی را بسازند یا شکست دهند. با یک سیستم ERP، داده ها و تجزیه و تحلیل های بلادرنگ را دریافت می کنید که به شما کمک می کند کارایی هر یک از این بخش ها را بهبود ببخشید.
ERP به کسبوکارها کمک میکند پورتالهای سلف سرویس مفیدی ایجاد کنند که در عین حال سطح بالایی از رضایت مشتری را فراهم میکند، مراقبتهای مقرونبهصرفه برای مشتری ارائه میدهد. از قدرت زیرساخت خود استفاده کنید و با استفاده از سیستم های ERP، اتوماسیون سلف سرویس را در شرکت خود راه اندازی کنید.
فرآیندهای ERP به شما کمک میکنند تا پایگاههای دانشی را برای تعامل با مشتری، بدون نیاز به صحبت با یک نماینده خدمات واقعی، ایجاد و ایجاد کنید. چت بات ها و پاسخ های خدمات تعاملی چند نمونه از این هستند که چگونه فرآیندهای ERP می توانند به تجربه رضایت مشتری شما کمک کنند.