مزایای نرم افزار خدمات پس از فروش امگا

محصولات شرکت
نرم افزار امگا بهترین و کاملترین نرم افزار خدمات پس از فروش و گارانتی

مزایای نرم افزار خدمات پس از فروش امگا

با توجه به توسعه شرکت ها و بزرگ شدن صنعت در زمینه های مختلف و نزدیک شدن تکنولوژی ها به یکدیگر امروزه آن چیزی که شرکت ها را از هم متمایز می نماید نوع سرویس و خدمات پاسخگو به مشتریان است، امروزه شرکت ها برای توسعه فروش خود نیاز به ابزاری دارند که با آن بتوانند مشتریان خود را راضی نگاه دارند، بهترین ابزار برای رضایت مندی مشتریان نرم افزارهای پاسخگو می باشد، نرم افزار هایی که بتوانند تمامی درخواست های مشتریان را پاسخگو باشند.

سیستم مدیریت امورمشتریان

در هرسازمان مهم ترین رکن مشتری است، حفظ مشتری در بازار رقابتی امروز در امر تبلیغات پر زرق و برق تابلو ها و تراکت ها ،آگهی های تلویزیونی دوره حاکمیت خود را به عنوان قدرت برتر از دست داده اند و امروزه قدرت برتر در حفظ ارتباط موثر با مشتری تجلی یافته است. هرگز فراموش نشود که مشتری شما بسیار محترم است چون از کالا یا خدمات شما استفاده می کند. خدمات پس از فروش نیز نقشی اساسی در حفظ مشتری ایفا می کند. ثبت اطلاعات به موقع مشتریان، پیگیری درخواست های مشتریان و ایجاد ارتباط مستمر با مشتری میباشد و چنانچه مشتری خودرا یکی از اعضای تیم شما و در مجموعه خانواده محصول شما ببیند، مهمترین رکن مشتری مداری و حفظ بازار رقابتی رعایت شده است. امگا نرم افزار شفق به عنوان یک سیستم مطابق با استاندارد های جهانی و استانداردهای سازمان حمایت از مصرف کننده ایران نقشی فعال و پر رنگ در سیستم مدیریت امور مشتریان ایفا نموده است.

از مزیت های نرم افزاری شرکت امگا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مرکز تماس مشتریان و ارتباط با مشتریان (CRM)
  • مدیریت خدمات داخلی
  • مدیریت خدمات پس از فروش در محل مشتری
  • مدیریت خدمات شعب
  • مدیریت امورنمایندگان
  • مرکز ارتباط با مشتریان (روابط عمومی ،ثبت شکایات و..)
  • ثبت سرویس های دوره ای
  • موقعیت یابی مشتریان و سرویسکاران و..
  • چت آنلاین با مشتریان و سرویسکاران
  • نظر سنجی مشتریان
  • مرکز پیام کوتاه
  • سرویس تیکتینگ برای سرویس بهتر به مشتریان و طرف حساب های شرکت
  • باشگاه مشتریان
  • باشگاه فروشندگان شرکت
  • فروشگاه اینترنتی و سرویس های آنلاین به مشتریان
  • پروژه های مشتریان
  • بازاریابی و اطلاعات بازار

 

 

که خلاصه ای از عملکرد آنها در زیر ارائه شده است:

  • مرکز تماس مشتریان و ارتباط با مشتریان (CRM)

امروزه مراکز ارتباط (به انگلیسی: Contact Centers)، نقش مهمی را در ارتباط بین کسب و کارها و مشتریانشان بازی می‌کنند. سازمانها به اهمیتی که مراکز ارتباط در موفقیت آن‌ها دارند پی برده‌اند و همواره سعی می‌کنند، این امکان را برای مشتریانشان فراهم آورند که در هر زمان و مکان، با سریعترین و ساده‌ترین امکانات بتوانند با سازمان در ارتباط باشند.

در مراکز ارتباط (Contact Centers)، مشتریان می‌توانند از طریق تلفن، فکس، صندوق صوتی، ایمیل، پیامک و وب سایت با توجه به علاقه خود از طریق هر کدام از رسانه‌های ذکر شده با سازمان‌ها و کسب و کارها در ارتباط باشند.

مرکز ارتباط را می‌توان اینگونه تعریف کرد: سیستمی هماهنگ از مردم، فرایندها، تکنولوژی‌ها و استراتژی‌ها که دسترسی به اطلاعات، منابع و کارشناسان را از طریق کانال‌های ارتباطی مناسب برای ایجاد تعامل فراهم می‌آورد. این تعامل باعث ایجاد ارزش برای مشتری و سازمان می‌شود. بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ از مرکز ارتباط به عنوان وسیله‌ای به منظور مدیریت کردن تعاملات مشتریان خود استفاده می‌کنند. بیشتر شرکت‌ها و سازمانهای بزرگ از مرکز ارتباط به عنوان وسیله‌ای به منظورمدیریت کردن تعاملات مشتریان خود استفاده می‌کنند.

خدمات مرکز تماس:

  • مرکز تماس ورودی

در این نوع از خدمات، مراکز تماس حجم زیادی از درخواست‌ها را توسط مشتریان از طریق تلفن دریافت می‌کنند.

مراکز تماس ورودی (Inbound Contact Centers)معمولاً به درخواست‌های تلفنی برای خدمات محصولات یا پشتیبانی فنی، فروش و سوالات مربوط به سرویس های خدمات ، شکایات یا دیگر سوالات جواب می‌دهند. در این سیستم اطلاعات کامل مشتری حقیقی یا حقوقی از قبیل تلفن ، آدرس ، نام و نام خانوادگی ، نوع درخواست و... ثبت می شود. در برخی موارد می توان برای استفاده از سیستم های بازاریابی و اطلاعات فروشندگان و ثبت سایر اطلاعات در این فرم ها استفاده نمود.

بیشترین استفاده از مراکز تماس ورودی

  1. ثبت اطلاعات مشتریان برای سرویس های خدمات
  2. راهنمایی مشتریان قبل ثبت سرویس برای سرویس های پشتیانی یا دوره ای
  3. ارائه توضیحات در مورد محصولات شرکت
  4. ثبت شکایت مشتریان و راهنمایی مشتریان
  5. پیگیری روند های سرویس خدمات ، فروش ، شکایت و ..
  6. ثبت فروش و سفارش گذاری برای انبار
  7. ثبت اطلاعات ثبتی مالی مشتریان و...
  8. مرکز تماس خروجی

در این حالت، کارشناسان مرکز تماس با مشتریانی که در حال حاضر دارید یا افرادی که در آینده ممکن است مشتری شما بشوند تماس می‌گیرند. این کار معمولاً توسط تماس گیر خودکار(به انگلیسی: auto dialer) صورت می‌گیرد و به همین دلیل تعداد تماسهای زیادی را می‌توان در طی یک ساعت گرفت.

بیشترین استفاده از مراکز تماس خروجی (Outbound Contact Center):

  1. فروش به مشتریان جدید
  2. فروش به مشتریان در حال حاضر
  3. بیش فروشی به مشتریان
  4. دریافت نظرات و نظر سنجی
  5. تحقیقات بازار
  6. هماهنگی برای ارائه سرویس یا خدمات
  7. نظرسنجی مشتریان

 

 

مدیریت خدمات داخلی و خارجی موسسه

با توجه به وسعت و تنوع محصولات و نیاز مشتریان به خدمات محصولات خریداری شده هر مجموعه، و نیاز هر سازمان به اعتماد سازی مشتریان خود، هر مجموعه ای نیاز به مرکز داخلی خدمات دارد که بتواند با سرعت و هزینه کم و نظم دهی به سرویس خود به محصولات کوچک و بزرگ، رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

در صورتی که این سرویس دهی در دوران گارانتی یک محصول باشد، باعث به وجود آمدن مشتریان وفا دار و فروش بهتر، و در دوران غیر گارانتی باعث بالا رفتن درآمد سازمان خواهد شد، در غیر اینصورت هر مجموعه بعد از مدتی دچار سردرگمی و بی نظمی خواهد شد، که باعث بی اعتمادی مشتریان و بالارفتن هزینه های خدمات خواهد شدکه این امر می تواند ضررهای غیر قابل جبرانی را به سازمان وارد آورد.

 از این رو بهترین کار نظم دهی و دسته بندی هر کار در مجموعه می باشد، تا هر کاربری بتواند وظایف خود را به درستی و سرعت انجام دهد و وضعیت هر محصول در سیستم مشخص باشد، از این روز سیستم نرم افزار مدیریت خدمات پس از فروش شرکت نرم افزار امگا می تواند بهترین پاسخگو برای این امر باشد، ابزاری که هم باعث منظم شدن فرآیند ها و هم باعث بالا رفتن کنترل در سیستم خواهد شد، تا با کم شدن هزینه ها، باعث بالا رفتن درآمدها و از سوی دیگر رضایت مشتریان شود.

  1. پذیرش داخلی و خارجی: فرم  ثبت اطلاعات مشتریان
    • ثبت اطلاعات مشتریان حقیقی یا حقوقی یا اتباع خارجی (نام ، نام خانوادگی ، آدرس ، شهر ، تلفن ، تلفن همراه ..)
    • دریافت اطلاعات از سیستم مرکز تماس
    • کنترل کدملی اشخاص حقیقی و حقوقی
    • ثبت سرویس تعمیر یا نصب ..
    • ثبت محصول به صورت گارانتی یا غیر گارانتی
    • ثبت سرویس های کمپین ، خدمات قبل و بعد از فروش
    • دسترسی به سیستمهای تلفن برای نمایش اطلاعات و سابقه مشتری درهنگام تماس
    • انتقال سرویس به نمایندگان و دفاتر منطقه ای برای سرویس سریع از طریق کالسنتر
    •  دسترسی به لیست تماس های انجام شده به مشتری
    •  Black List یا فرم سیاه مشتری
    •  سنجاق اطلاعات مشتری برای یاد آوری رویدادها در خواست ها و اتفاقات
    •  قابلیت اتصال به سیستم موقعیت یاب GPS
    • ثبت اطلاعات محصول
    • ارتباط با زیر سیستم شناسنامه محصولات و ارتباط زمان گارانتی
    • ثبت درخواست های ویژه برای مشتریان خاص
    • اختصاص اتوماتیک سرویس به تکنسین ها بر اساس گروه تعمیری و نوع محصول
    • ثبت اطلاعات مالی
      1. ثبت بیعانه مشتریان
      2. محاسبه اجرت تعمیرات
      3. محاسبه فروش قطعات
      4. محاسبه مالیات و ارزش افزوده
      5. محاسبه تخفیف به صورت تجمیعی یا ستونی در اجرت و قطعات
      6. محاسبه هزینه گارانتی شرکت گارانتی کننده
      7. استفاده از سیستم چند صندوق سازمان
      8. ارتباط با کارتخوان و بانک ها
      9. ارتباط با خزانه داری و مرکز دریافت و پرداخت
      10. صدور سند حسابداری
    • صدور قبض
      1. قبض رسید مشتری
      2. قبض تعمیر
      3. قبض کنترل کیفیت
      4. خروج محصول از مجموعه
      5. فاکتور فروش و فاکتور رسمی
      6. صدور سیستم مبتنی بر بارکد در همه قبض ها
    • ثبت تصویر محصول و سایر پیوست ها به صورت نامحدود
    • ثبت و ارسال برای تعویض محصول
    • ارتباط با شعب و ارسال سرویس به شعب
    • ارسال پیام کوتاه برای مشتری ، شعب و سرویسکاران
    • ثبت اطلاعات تماس با مشتری
    • ثبت نظر سنجی به صورت برخط
    • کپی از روی سرویس های داخلی ، شعب یا نماینده های  خدمات مجموعه
    • ارسال به سیستم مراسلات و..
    • ورود اطلاعات با اکسل
    • ثبت پیوست امضاء
    • ثبت و پیوست تصویر خرابی محصول
    • و..
  2. انبار محصولات پذیرش شده :محل نگهداری محصولات پذیرش شده قبل از ارسال به تعمیرگاه
  3. سرپرست تعمیرگاه :اختصاص سرویس خدمات به تکنسین ها بر اساس گروه محصول
  4. تکنسین تعمیر
    • ثبت تایید دریافت محصول، شروع به کار و پایان کار
    • ثبت وضعیت های خرابی و عدم تعمیر(منتظر هزینه ، منتظر نقشه، ..)
    • دسترسی به ابطال گارانتی
    • ثبت علل خرابی
    • ثبت SDR در محصول (Symptom  , Defect , Repair )
    • درخواست قطعه برای سرویس خدمات
    • دسترسی ارسال به کنترل کیفیت برای پایان کار
    • بازگشت محصول به پذیرش به علت عدم توافق با مشتری یا عدم تعمیر
    • ارسال پیام کوتاه به مشتری برای تایید هزینه مشتری
    • ارسال به کاراتابل روابط عمومی برای تعویض و ..
    • و..
  5. انبار خدمات
    •  کنترل موجودی قطعات موجود برای تعمیر در انبار ها
    • ثبت سریال قطعه خراب و قطعه جایگزین
    • کنترل وضعیت قطعه در بام قطعه محصول
    • ثبت قیمت گزاری براساس سیاست های سازمان
    • کنترل داغی قطعات و ثبت پیگیری آن و بدهکار نمودن سرویسکار و تایید دریافت داغی
  6. کنترل کیفیت
    • تایید دریافت محصول از تعمیرگاه
    • چک کردن محصول و تایید عملیات تعمیر و یا بازگشت به سرویسکار یا سرپرست برای ارجاع به شخص دیگر
    • ارسال پیامک برای  مشتری در صورت تایید تعمیر
  7. انبار آمده تحویل به مشتریان
    • تایید دریافت از کنترل کیفیت
    • آماده سازی محصول برای ارسال به مشتری
    • ارسال پیام کوتاه برای صدور فاکتور و پرداخت آنلاین
  8. سیستم خروج دستگاه ها از مجموعه(کنترل انتظامات) برای تایید خروج محصول از مجموعه
  9. سرویس خدمات خارج از موسسه
    • ارسال سرویس به سرویسکاران
      1. انتخاب بر اساس  منطقه یا شهر
      2. انتخاب بر اساس  محصول هر نماینده یا سرویس کار
      3. انتخاب بر اساس موقعیت مشخص شده در GPS
      4. انتخاب بر اساس سقف تعداد سرویس در روز یا بازه زمانی مشخص
    • کنترل و پیگیری سرویسکارن با استفاده از GPS
    • استفاده از تبلت یا تلفن های هوشمند در دریافت سرویس ها و ثبت اطلاعات سرویس
    • ثبت امضاء مشتری با تبلت یا تلفن همراه
    • استفاده از تلفن همراه یا تبلت به عنوان بارکد خوان
    • تکمیل اطلاعات سرویس در فرم سرویسکاران خارجی

 

زیر سیستم خدمات پس از فروش برای مدیریت شعب

        سازمان های می توانند تمام مواردی را که بالا توضیح داده شده با همین ساختار و داده هایی که به صورت مجزا نمایش داده می شود برای کاربران خود در مناطق شهرها یا استان ها عملیاتی نمایند. از مزیت این سیستم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. ثبت کلیه فرآیندهای داخلی و خارجی مدیریت خدمات پس از فروش بدون تداخل با دفتر مرکزی و سایر شعب
  2. استفاده از انبار شعب و دسترسی های مختلف
  3. ثبت اطلاعات مالی به صورت مجزا برای هر شعبه و گزارش های جداگانه برای آن و در صورت نیاز تجمیع اطلاعات شعب
  4. بالا رفتن سرعت و تمرکز هر شعبه به وظایف خود
  5. مدیریت خاص هر شعبه به کاربران خود
  6. انتقال اطلاعات شعب با همدیگر یا دفتر مرکزی (سرویس های خدمات)
  7. دسترسی هر شعبه با افراد یا سرویسکاران زیر مجموعه
  8. درخواست تامین برای انبار ها برای شعب مختلف و دفتر مرکزی
  9. کنترل انبار ها و سفارشات شعب در مرکز

نیازمندی :

استفاده از سیستم وب

 

 

 

مدیریت امور نمایندگان

در محیط فرا رقابتی جهان امروز، مشتریان هسته و شاکله اصلی فعالیت­های بازار قلمداد شده و موفقیت و بقای هر صنعتی، تهیه و تدارک خدماتی با کیفیت عالی برای مشتریان عنوان می شود تا با افزایش وفاداری، امکان جذب مشتریان جدید و رشد سودآوری فراهم باشد.از آنجایی که طیف فروش شرکت ها در یک جای خاص نیست و برای فروش بهتر نیاز به سرویس های بهتر در مناطق مختلف وجود دارد، سازمان ها در آن محل ها نیاز به نمایندگانی دارند که بتوانند سرویس های بهتری را به مشتریان ارائه نمایند، به این منظور ابزاری نیاز است تا بتوان به نمایندگان سرویس های بهتری ارائه داد تا آنها نیز بتوانند خدمات درستی به مشتریان ارائه نمایند تا مشتریان از محصولات و سرویس های ارائه شده همیشه رضایت داشته باشند، از این روز در نرم افزار امگا ابزارهایی برای کنترل بهتر نمایندگان و ارانه سرویس به نمایندگان و مشتریان طراحی و پیاده سازی گردیده است. که برخی از زیر سیستم ها در زیر آماده است.

  1. ثبت اطلاعات سرویس مشتریان (اطلاعات مشتریان ، نام ، نام خانوادگی ، تلفن ، تلفن همراه ، آدرس و...)
  2. ثبت اطلاعات محصول
  3. کنترل زمان باقی مانده گارانتی
  4. محاسبه مانده گارانتی از زمان نصب برای محصولاتی که دارای نصب می باشد
  5. کنترل موقعیت هر نماینده وسرویسکارن زیر مجموعه
  6. ثبت اتوماتیک اجرت نصب برای نماینده
  7. ثبت فاکتورهای گارانتی نمایندگان
  8. ثبت خدمات برای هزینه بالا (برای محصولاتی که هزینه خدمات آن ها زیاد می باشد)
  9. ثبت خدمات برای گارانتی (برای محصولاتی که از زمان خرید آنها بسیار می گذرد و نصب نشده اند)
  10. خواندن سریال محصول با تلفن همراه یا تبلت
  11. ثبت امضاء مشتری با تبلت یا تلفن همراه
  12. امکان پیوست تصویر کالا و سریال کالا
  13. ثبت موقعیت نماینده در محل مشتری
  14. ثبت نطرسنجی آنلاین توسط دفتر مرکزی در هنگام بستن جاب مشتری
  15. انتقال سرویس به دفتر مرکزی و پیگیری از دفتر مرکزی
  16. دریافت اطلاعات ثبتی و مالی سرویس های ارسالی در فاکتور خدمات داخلی
  17. ثبت قطعات منتظر قطعه برای هر سرویس
  18. فراخوانی قطعات منتظر در سفارشات نماینده
  19. مشاهده اطلاعات و فاکتورهای مالی نماینده در پرتال
  20. مشاهده فاکتور های فروش نماینده در پرتال
  21. کنترل سقف اعتبار نمایندگان در سفارشات
  22. پرداخت آنلاین نمایندگان در زمان سفارش گزاری و ثبت اطلاعات در اسناد مالی به صورت بر خط
  23. تعریف سرویسکار ، انبار دار و مسئول پذیرش هر نماینده در زیر سیستم خود
  24. ارسال و دریافت داده های خدمات نمایندگان به سیستم نرم افزار امگا
  25. در خواست تعویض محصول

 

نیازمندی :

استفاده از سیستم وب

 

 

 

  • مرکز ارتباط با مشتریان (روابط عمومی ،ثبت شکایات و..)

مدیریت شکایت مشتری، اصول و مزایای آن

مدیریت شکایت مشتری راهی مؤثر برای سنجش نظر مشتریان است. علاوه‌بر اینکه مدیران سازمان می‌توانند به‌کمک این ابزار مفید شیوه‌ی درک عموم از سازمان خود را دریابند، می‌توانند با استفاده از آن، از شیوه‌ی عملکرد نیروهای درون سازمان نیز مطلع شوند.

«شکایت مشتری» نتیجه‌ی نارضایتی مشتریان از محصول، خدمات یا کارکنان سازمان است. در این موقعیت، انتظار می‌رود سازمان به‌شکل صریح یا تلویحی یا قانونی، پاسخ یا نتیجه‌ را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شکایت ممکن است ازطریق نیروهای روابط‌عمومی سازمان منعکس شود یا ازطریق مراجع قانونی. در موارد جدی‌تر حتی ممکن است مجلس، پیگیری موضوع را برعهده بگیرد.

 

مزایای مدیریت شکایت مشتری

وجود سیستمی مؤثر برای مدیریت شکایت مشتری ۳ مزیت اساسی برای سازمان دارد:

  • موجب صرف هزینه و زمان کمتر می‌شود.
  • اطلاعاتی که از شکایات مشتریان به‌دست می‌آید، باعث کشف نواقص و بهبود خدماتی مانند تحویل و ارائه‌ی محصول می‌شود.
  • اگر سیستم خوبی برای رسیدگی به شکایت مشتریان وجود داشته باشد، بر شهرت سازمان اثراتی مثبت خواهد گذاشت و اعتمادبه‌نفس(افزایش اعتماد به نفس) آن را برای پیشبرد امور اجرایی افزایش خواهد داد.

آنچه مشتریان از سیستم مدیریت شکایت مشتری می‌خواهند

  • سیستمی با کارکرد ساده و مطلوب؛
  • شنیده‌شدن و فهمیده‌شدن شکایات و حرف‌ها به‌شکلی مؤثر؛
  • دریافت عذرخواهی از سوی سازمان؛
  • انتظار برخوردی محترمانه ازسوی سازمان؛
  • انتظار دریافت توضیحی منطقی از سازمان؛
  • اقدام سازمان برای جبران.

آنچه سازمان از سیستم مدیریت شکایت مشتری می‌خواهد

  • سیستمی با کارکرد مناسب برای دریافت واکنش‌های مشتریان؛
  • سیستمی با ارائه‌ی راهکارهای روشن و کاربردی برای کارکنان به‌جهت پاسخ‌گویی به شکایات؛
  • سیستمی با قابلیت ثبت‌وضبط داده‌های مشتریان؛
  • سیستمی برای کشف مشکلات با استفاده از داده‌های مشتریان شاکی؛
  • سیستمی برای رسیدگی به وضعیت نامطلوب و جبران شکایت‌های واردشده.

 

سیستم مؤثر رسیدگی و مدیریت شکایت مشتری

گام‌ اول: دریافت شکایات

باید سازوکار مناسبی برای دریافت شکایات مشتریان تعبیه شود، به‌طوری‌که با تمرکز بر خواسته‌های مشتریان و فراهم‌آوردن قابلیت دسترسی آسان، درواقع فرایند شکایت و درخواست مشتری در مسیری مطابق میل او پیش برود.

گام دوم:‌ پاسخ‌گویی به شکایات

شکایات در این مرجله به‌شکلی مؤثر، محرمانه و عینی در مسیری مشخص پیگیری می‌شوند، پاسخ‌گویی به مشکل و رسیدگی‌های لازم صورت می‌گیرد و سیستمی برای بازبینی قضیه نیز تدارک دیده می‌شود.

گام سوم: درس‌گرفتن از شکایات

پاسخ‌گویی باید به‌شکلی واضح پیگیری شود. همچنین باید از اطلاعات و داده‌هایی که شکایات در اختیار سازمان قرار داده است، در آینده به‌نحو مطلوب بهره‌برداری شود.

موارد موجود در سیستم روابط عمومی و شکایات مشتریان

  • ثبت اطلاعات به صورت کارتابل (دریافت ، ارسال، پیش نویس ، پیگیری)
  • ثبت اطلاعات مشتریان (نام ، نام خانوادگی ، آدرس تلفن و..)
  • ثبت اطلاعات محصول (مدل ، سریال ، زمان نصب و ..)
  • نحوه دریافت شکایات(نامه ، تماس ، نماینده ، ایمیل ..)
  • نحوه ارجاع (دفتر مرکزی ، شعب فروش ، تعزیرات و..)
  • گروه تماس (مشتریان ، نماینده ، فروشنده و..)
  • ثبت نطریه افراد با زمان و زمان انتظار
  • نظریه کارشناسی
  • اطلاعات حمل محصول
  • تماس های مشتریان
  • اطلاعات تعویض محصول و اطلاعات محصول تعویضی
  • مالی تعویض (ماوالتفاوت ، محاسبه هزینه استهلاک ، قیمت تمام شده ، ثبت چک ..)
  • سوابق محصول (نصب ، تعمیر ..)
  • دستور اعلامی ، مقصر خرابی
  • ثبت زمان ورود ، گردش کارتابل و شکایات و بایگانی و زمان تحویل به مشتری یا رضایت مشتری
  • ثبت تماس ها و پیگیری ها با مشتری
  • ارسال ایمیل و پیام کوتاه به مشتری
  • ثبت فرم بازرسی و پشتیبانی
  • ارتباط با خدمات پس از فروش داخلی و نماینده
  • ثبت قبض های مختلف (بازرسی ، ثبت شکایت و..)

 

 

 

  • ثبت سرویس های دوره ای

برخی از سازمان ها  مانند بانک ها و یا شرکت های آسانسور برای تداوم خط بقای محصولات شان نیاز به سرویس های دوره ای دارندو این سرویس ها باید به موقع و در زمان معین انجام شوند. پس زمان بندی و نوع سرویس در این سازمان ها بسیار مهم می باشد.

موارد دیده شده در سرویس های دوره ای

  1. ثبت قرارداد ها
  2. ثبت زمان شروع قرارداد و مدت قرارداد
  3. طرف حساب های قرارداد پیمانکار و کارفرما
  4. تعداد سرویس ها در طول مدت قرارداد (دو ، سه یا چهار دوره در یک سال)
  5. سریال و محصولات هر قرارداد
  6. محل قرارگیری هر سریال یا محصول
  7. سرویسکاران هر منطقه یا دوره
  8. امکان گزارش سرویس های دوره ای
  9. امکان گزارش سر رسید سرویس ها
  10. امکان گزارش کسری هر دوره و..

 

  • موقعیت یابی مشتریان و سرویسکاران

تکنولوژی به روز موقعیت جغرافیایی یکی از امکانات جدید سیستم های اطلاعاتی می باشد که هر روز دامنه آن در حال گسترش می باشد، بهترین استفاده از این تکنولوژی افزایش سرعت سرویس دهی و کنترل عملکرد مکانی افراد می باشد، به طوری که برای مثال در همین زمان کم تکنولوژی سرویس دهی به مسافران و خدمات را به طور کامل تغییر داده است.

از مزایایی این سیستم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنترل حرکت سرویسکاران و پیدا کردن نزدیک ترین سرویس کار به مشتری :در این سیستم می توان سرویسکارانی که در یک منطقه هستند را مشاهده نمود، و بر اساس گروه خدمات برای آن سرویس مشخص نمود.
  • مسیر یابی سرویسکاران برای رسیدن بهتر به مشتری: در این سیستم سرویسکاران می توانند محل دقیق مشتری را مشخص نمایند، و با استفاده از نقشه بهترین مسیر برای رسیدن به محل مشتری را مشخص نمایند، در این سیستم برای سرویس هایی که محل آن خارج از محدود خدماتی بوده و بر اساس طول مسیر می بایست هزینه مسافت تعریف شود ، مبلغ هزینه مسافت را محاسبه نمود.
  • انتقال سرویس هوشمند به نزدیک ترین سرویسکار : با این ابزار می توان سرویس ها را برای سرویسکاران یک منطقه یا موقعیت مکانی ارسال نمود.
  • مشخص نمودن دقیق محل کار نمایندگان و تکنسین ها
  • مشخص نمودن تراکم جمعیت و نمایندگان در آن منطقه

 

  • چت آنلاین با مشتریان و سرویسکاران

در این سیستم می توان برای کارابران سیستم ، مشتریان ، نمایندگان خدمات ، نمایندگان فروش در صورت نیاز به سرویس یا خدمات یا راهنمایی از این سرویس استفاده نمود ، برای این موضوع سرویس پشتیبانی آنلاین وجود دارد که می توان کاربران را برای پشتیبانی محدود نمود.

از مزایای این سرویس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت در زمان پاسخ
  • پشتیبانی برخط
  • آپلود تصویر و فایل در چت
  • آرشیو نمودن تماس ها
  • پیگیری ها
  • دسترسی به چت های افراد زیر مجموعه

 

  • نظر سنجی مشتریان

نظر سنجی  نوعی روش تحقیق پیمایشی است که در آن دیدگاه گروهی از افراد در مورد یک موضوع مورد مطالعه قرار می‌گیرد. برای این کار، تعدادی پرسش محدود درباره موضوع مورد نظر تهیه می‌شود و نظر نمونه‌ای از جامعه درباره آن‌ها پرسیده می‌شود.

نظرسنجی الکترونیک، امروزه در حوزه های تحقیقات بازار، منابع انسانی، فروش و بازاریابی، واحدهای آموزشی و ... پرکاربرد و محبوب است. یکی از مزیت های این نوع نظرسنجی دسترسی راحتتر و سریع تر به پاسخ دهندگان و سیستم ساده تر برای تجزیه و تحلیل داده ها و حذف مراحل وقت گیر مثل ورود اطلاعات و داده ها است.

سامانه های ساخت نظرسنجی آنلاین امگا به شما کمک می کند که نظرسنجی های موردنظرتان را به صورت آنلاین ایجاد کنید، آن را در جامعه هدفتون توزیع کنید و نتیجه را در قالب نمودار ها و شاخص های آماری مشاهده کنید. همچنین برای تحلیل پیشرفته تر نظرسنجی به شما مشاوره لازم را ارائه میدهد.

 

مزایای نظر سنجی آنلاین

  1. جلوگیری از چاپ فرم های کاغذی و حفاظت از محیط زیست
  2. هزینه پایینتر جهت ایجاد، توزیع و جمع آوری فرم های نظرسنجی
  3. سرعت بیشتر در جمع آوری و تحلیل داده های جمع آوری شده
  4. امکان دسته بندی کاربران بر اساس تاریخ و مکان تکمیل فرم ها
  5. امکان برگزاری نظرسنجی به صورت ناشناس ماندن پاسخ دهندگان

 

از امکانات نرم افزار امگا در نظر سنجی می توان به موارد زیر اشاره نمود

  1. تعریف سوال برای زیر سیستم های مختلف
  2. تعریف سوالهای مختل برای هر زیر سیستم
  3. تعریف پاسخ های مختلف
  4. وزن بندی و درصد بندی سوالات
  5. ثبت نتایج تماس
  6. ثبت وضعیت مشتری در تماس (درستی تماس ، تماس موفق ، عدم پاسخ..)
  7. وضعیت تماس نظرسنجی (پاسخگو بودن در اولین تماس، دومین و..عدم حضور ..)
  8. مشخص نمودن بررسی نظر سنجی (در خدمات پس از فروش برای محصولات گارانتی ارسال برای محاسبه فاکتور خدمات صورت پذیرد)
  9. دسترسی و ثبت شکایت در نظر سنجی
  10. دسترسی و ثبت تیکت در نظر سنجی
  11. مشاهده اطلاعات سرویس خدمات در نظر سنجی های مشتریان (اطلاعات پذیرش ، اطلاعات اجرت ها ، قطعات مصرفی ، تصویر امضاء و سریال و نمایش حضور سرویسکار در نقشه در محل مشتری )
  12. ثبت نظر سنجی در مرکز تماس
  13. ثبت نظر سنجی برای فاکتور های فروش و مشتریان
  14. و..

 

 

 

  • مرکز پیام کوتاه

    استفاده از تلفن همراه در میان تمامی اقشار جامعه و در تمامی گرو‌های سنتی بالاتر از 12 سال از گستردگی جامعه مخاطبان در ارتباط با تکنولوژی ارسال و دریافت پیامک خبر می‌دهد. سونامی استفاده از تلفن همراه به نوعی بوده است که امروزه دسترسی به تمامی گرو‌ه‌های مخاطبین و در هر زمان و در هر مکان به راحتی و با بیشترین سرعت موجود امکان‌پذیر است، ویژگی‌ای که در مواردی حتی رسانه‌هایی چون تلویزیون و یا اینترنت در مقایسه یا آن بسیار عقب‌تر هستند.

مزایای استفاده از سیستم پیام کوتاه

    آشنایی مخاطبان با پیامک: بی‌شک امروزه طیف مخاطبان آشنا به تکنولوژی استفاده از پیامک در تلفن‌همراه بسیار گسترده‌تر از سایر رسانه‌های ارتباطی چون اینترنت است. آشنایی با پیامک در میان تمامی اقشار جامعه وجود دارد و استفاده از آن به نوعی از عادات تمامی مردم جامعه شده است، گاهی نبود دسترسی به تلفن همراه باعث ایجاد احساس انزوا و تنهایی در افراد می‌گردد.

    کاهش چشمگیر در هزینه‌های ارتباطی:ارائه خدمات بربستر فن‌آوری اطلاعات به خودی خود باعث کاهش هزینه‌های اداری در سازمان‌ها، ارگان‌ها، اصناف و موسساتی است که به صورت مستقیم با مردم به عنوان ارباب‌رجوع سر وکار دارند. این کاهش در عوامل مختلفی همچون امور اداری، روابط عمومی، ارتباطات، آموزش، خبررسانی و ... نمود پیدا می‌کند. در هر مزیتی از استفاده سیستم‌های هوشمند پیامکی که در ادامه نام خواهیم برد به نوعی تاثیر آنها در کاهش هزینه‌های جاری مشهود است. از طرفی سرویس‌های پیامکی در مقایسه با سایر تکنولوژی‌های موجود که در زمینه‌ی فن‌آوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه بوده و به نوعی کم هزینه‌ترین سیستم ارتباطی در جهان است.

    کاهش چشمگیر در هزینه‌های تبلیغاتی:تبلیغات پیامکی یکی از پرطرفدار‌ترین سرویس‌های تبلیغاتی در حال حاضر است. ارتباط با چندین میلیون مخاطب با قابلیت تفکیک و هدف‌مند سازی مخاطبان، آن هم ارتباطی در عرض چند ثانیه ویژ‌گی بی‌نظیر پیامک در مقایسه با سایر تکنولوژی‌ها و روش‌های تبلیغاتی موجود است، که به نوعی آنرا متمایز کرده است. این درحالیست که تبلیغات پیامکی از جمله کم هزینه‌ترین راه‌های تبلیغاتی است. امروزه تبلیغات از طریق پیامک پیشنهادیست که تمامی مشاوران تبلیغاتی بر استفاده از آن تاکید دارند.

    خوانش، ماندگاری و مستند‌سازی مناسب :از آنجا که در ساختار پیام کوتاه یا پیامک از ابتدا بر کوتاهی پیام ارسال شده به صورت متن تاکید شده است، درصد خوانده شدن پیام‌ها در مقایسه با سایر تکنولوژی‌های ارسال پیام بسیار بالاتر است. در کنار این کاربر با مطالعه مطلبی کوتاه می‌توانند اطلاعات قراوانی را کسب نماید که این از ویژگی‌های ذاتی یک پیام کوتاه است. ثبت و نگهداری پیامک در تلفن همراه ساده و مدت زمان نگهداری آن طولانیست. از این رو از قابلیت‌های مناسبی در استناد پذیری و رجوع مجدد به آن برخوردار است.

    کاهش مصرف کاغذ با استفاده از سیستم‌های بی‌کاغذ: با گسترش استفاده از تکنولوژی‌های روز رایا‌نه‌ای و جایگزینی رایانه با منابع بایگانی مبتنی بر کاغذ موجود، گام بلندی در کاهش مصرف کاغذ برداشته شده است. در این بین استفاده از سرویس‌های پیامکی در مواردی چون نوبت‌دهی، خبررسانی، رزرو بلیت و بسیاری موارد دیگر کاغذ را به‌طور کامل از چرخه کاری موجود حذف کرده و در کنار کاهش هزینه‌ها باعث کاهش مصرف کاغذ و در نتیجه جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان نیز می‌شود. به نوعی حفاظت از منابع طبیعی همواره مورد توجه توسعه دهندگان تکنولوژی قرار داشته است.

    کاهش آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ: وقتی می‌توان اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های روز را در جامعه حس کرد که دانست با به کارگیری سیستم‌های نوین موجود در فن‌آوری اطلاعات می‌توان در کنار افزایش سطح رفاهی ذینفعان موجود در سیستم، تغییراتی در ساختار‌های موجود که گاهی به منابع طبیعی و یا فرهنگ‌ها و عواطف انسانی ضرر‌های غیر قابل جبرانی وارد می‌نمایند، ایجاد کرد. کاهش سفر‌های درون شهری باجایگزینی مناسب ارتباطات حضوری با سیستم‌های چون ارسال و دریافت پیامک می‌تواند اثر بسزایی در این امر داشته باشد.

    افزایش بهره‌وری و راندمان کاری :افزایش راندمان کاری در میان پرسنل به واسطه مدیریت بهتر در زمینه زمانبندی‌های اجرایی و تامین منابع، از جمله تاثیرات استفاده از سرویس‌های هوشمند پیامکی در سازمان‌ها است. کاهش رفت و آمد‌های ناشی از مبادلات کاری ارباب‌رجوع و پرسنل، افزایش رضایتمندی تمامی ذینفعان موجود از سیستم که در مسائل روحی و جسمی کارمندان نمود پیدا می‌کند، کاهش زمان در ارتباطات و بسیاری مسائل دیگر از مزایای استفاده از سیستم‌های هوشمند پیامکی‌است.

    انعطاف پذیری : سرویس‌های هوشمند پیامکی انعطاف‌پذیری بالایی در تعامل با سایر سیستم‌های رایانه‌ای موجود و یا در حال توسعه دارند و به راحتی می‌توان از آنها در کنار سایر سیستم‌ها استفاده نمود و از امکانات آنها استفاده کرد. این امکان باعث می‌شود استفاده از سرویس‌های پیامکی مورد توجه بیشتر برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان سیستم‌های نرم‌افزاری باشد. مدیران نیز به راحتی می‌توانند از امکانات سرویس‌های پیامکی در کنار سیستم‌های قدیمی و یا جدید در هر نوع بستر کاری، که در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده نمایند.

 

امکانات پیام کوتاه در نرم افزار امگا

  • دریافت و ارسال پیام کوتاه به صورت تکی یا گروهی برای مشتریان ، افراد طرف حساب ، نمایندگان فروش و خدمات
  • ارسال و دریافت پیام برای استعلام گارانتی
  • استعلام کد همتا برای شرکت های تلفن همراه
  • ارسال پیام کوتاه هنگام ثبت سرویس برای مشتریان خدمات
  • ارسال پیام کوتاه  برای سرویسکاران خدمات پس از فروش
  • ارسال پیام کوتاه بعد از نصب مشتریان
  • ارسال پیام کوتاه بعد اتمام تعمیر در کنترل کیفیت
  • ارسال پیام کوتاه برای نظر سنجی مشتریان
  • ارسال پیام کوتاه برای پیگیری خدمات و پاسخ آنلاین به آن
  • ارسال پیام کوتاه برای پرداخت های انلاین مشتریان
  • ارسال پیام کوتاه مشتریان برای دریافت نمایندگان خدمات شهر مشتری
  • ارسال پیام برای قطعی شدن فاکتور های فروش
  • ارسال پیام کوتاه برای ثبت سریال های گارانتی و ادامه گارانتی
  • پاسخ به تمامی پیام های کوتاه
  • پیام کوتاه در سیستم بسته بندی