شرح خبر
ابلاغ اهداف کیفی صنعت خودرو در سه حوزه کیفیت محصول، خدمات فروش و خدمات پس از فروش
اقتصاد نیوز: وزارت صنعت، معدن و تجارت اهداف کیفی صنعت خودرو در سه حوزه کیفیت محصول، خدمات فروش و خدمات پس از فروش را برای سال جاری تعیین و جهت اجرا به خودروسازان ابلاغ کرد.
1397/06/31 12:19*آرشیو*

  

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذار صنعتی در ایران، وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد شرکتهای خودروسازی و قطعه‌سازی را بر عهده دارد.

در همین راستا اخیرا این وزارتخانه اهداف کیفی صنعت خودرو در سه حوزه کیفیت محصول، خدمات فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری در سال کاری ۱۳۹۷ را تعیین و برای اجرا به خودروسازان ابلاغ کرده است.

بررسی این ابلاغیه که نسخه‌ای از آن به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته است نشان می‌دهد که براساس هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان سال ۱۳۹۷ شاخص "رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودروهای سواری" باید به عدد ۷۱۲ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز، ارتقا یابد.

این هدف‌گذاری در حالی است که در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، میانگین رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برابر با ۶۸۹ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز بوده است.

در شاخص "میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری" نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف‌گذاری کرده که تا پایان سال جاری این شاخص به عدد ۷۵۰ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز، ارتقا یابد.

این در حالی است که در آخرین ارزیابی صورت گرفته متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری برابر با ۶۷۲ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز بوده است.

همچنین براساس هدف‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در شاخص "میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری" نیز میانگین رضایتمندی مشتریان تا پایان سال ۱۳۹۷ باید به عدد ۷۶۵ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز، ارتقا یابد.

در آخرین ارزیابی صورت گرفته در این رابطه میانگین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری برابر با ۶۹۸ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز بوده است.

اهداف کیفی تعیین شده برای صنعت خودرو چندی پیش از سوی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو ابلاغ و از این شرکتها خواسته شده گزارش درصد پیشرفت برای تحقق اهداف تعیین شده در هر یک از حوزه‌های سه‌گانه یاد شده را به صورت ماهانه به این وزارتخانه گزارش کنند.

 

نظرات
نام :
ایمیل :
کشور
شهر :
متن :