4 روش ERP که می تواند به بخش فروش شما کمک کند
همه ما به خوبی می دانیم که ERP مجموعه ای از ارزش ها را به مدیران شرکت ارائه می دهد، با این حال، در بخش جلویی زنجیره ارزش، بخش فروش در موقعیت منحصر به فردی برای بهره مندی از مزایای سیستم قرار دارد. این در درجه اول به دلیل موقعیت بخش به عنوان بیرونی ترین عنصر در فرآیند تراکنش است. هرچه بخش فروش در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد، کل شرکت در طول زمان عملکرد بهتری را در قیمت پایین خواهد داشت.
.1ارسال اطلاعات "پیام مناسب، زمان مناسب" را افزایش دهید
تمام فرآیندهای فروش کارآمد عمدتاً توسط سرعت دسترسی هدایت میشوند که توسط عمق نفوذ یک یا چند بخش بازار هدایت میشود. این پستهای راهنما با عمق اطلاعاتی که در زمان مناسب در مکان مناسب ارائه میشوند نیز پشتیبانی میشوند.
مطالعه توصیه شده: راهنمای بقای انتخاب ERP - 10 مرحله برای موفقیت
با توجه به پیچیدگیهای محیط تجاری امروزی، بخشهای فروش بدون ماژول ERP فروش کارآمد و به موقع میتوانند به راحتی فرصتها را از دست بدهند و به دلیل عدم آگاهی موقعیتی در بازار، فروش خود را از دست بدهند. آنها به سادگی کارهای اشتباه، در زمان نامناسب، خیلی مکرر را انجام خواهند داد.
2. ایجاد ارتباط برای نقاط عطف رابطه
موفقیت در فروش تا حد زیادی به ایجاد رابطه بستگی دارد. فرقی نمیکند فروشنده کفشهای قهوهای، کفشهای مشکی یا ویجتهایی که در تاریکی میدرخشند میفروشد، تراکنشهای سازمانی تنها زمانی شکوفا میشوند که مشتری به اندازه کافی با تیم فروش احساس راحتی کند.
با توجه به پیچیدگی های محیط تجاری امروزی، بخش های فروش بدون ماژول ERP فروش کارآمد و به موقع می توانند به راحتی فرصت ها را از دست بدهند.
ارتباط مستمر بسیار مهم است زیرا اگر فروشنده آنقدر غیرمعمول باشد که مشتری به سختی نام او را بداند، هر رابطه تجاری با مشکل مواجه خواهد شد. در مورد ERP، واقعاً هیچ چیز بهتر از یک پایگاه داده CRM یکپارچه نیست که اطلاعات مشتری را ردیابی کند و ماه به ماه نقاط عطف ارتباط را ایجاد کند.
3. سفارش ساده
در میان بسیاری از مزایای ارائه شده توسط ماژول های ERP فروش امروزی، توانایی پیکربندی سریع و راه اندازی سفارش باید درست در بالای لیست باشد. هیچ چیز بدتر از زمان تاخیری که معمولاً توسط فرآیندهای سفارش و تراکنش سنتی تجربه می شود وجود ندارد.
4. اندازه گیری و ارائه معیارهای کلیدی عملکرد
موفقیت فروش اساساً توسط معیارهای عملکرد کلیدی - مانند نرخ برد در هر تکرار یا فرصتهای باز در هر تکرار - که یک یا چند گزارش هدفمند را پر میکند، به دست میآید و درک روشنی از وضعیت شرکت به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سه ماهه برای بخش فروش فراهم میکند.
همانطور که ERP ثبت سوابق عمیق مرتبط با لیست مشتریان، ویژگی های رابطه و نقاط عطف را ارائه می دهد، توانایی اندازه گیری و ارائه این معیارهای کلیدی عملکرد به صورت مکرر می تواند به راحتی تفاوت تجاری بین برد و باخت را ایجاد کند.
آیا ساخت و مدیریت لیست فروش کارآمد است. کاهش خطا در ارتباطات؛ پشتیبانی بهتر ارتباط با مشتری؛ سفارش ساده، یا مزیت معیارهای فروش بسیار دقیق، ERP فروش پیشرفت هایی را برای فرآیندهای سنتی خدمات مشتری ارائه می دهد. این اصول دارای پتانسیل افزایش عملکرد در سطح فروش و در نهایت در قیمت نهایی هستند.
