شرح خبر
رئیس اتحادیه لوازم خانگی
پای خدمات پس از فروش تولیدات ایرانی می‌لنگد
رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه خدمات پس از فروش، خریدار را برای اعتماد به کالای ایرانی تشویق می‌کند، گفت: باید به‌دنبال رفع ضعف خدمات پس از فروش کالاهایمان باشیم.
1397/06/31 12:03*آرشیو*

  

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه خدمات پس از فروش، خریدار را برای اعتماد به کالای ایرانی تشویق می‌کند، گفت: باید به‌دنبال رفع ضعف خدمات پس از فروش کالاهایمان باشیم.

پای خدمات پس از فروش تولیدات ایرانی می‌لنگد

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اظهار کرد: تنها دلیل عدم استقبال مردم از خرید کالای داخلی، کیفیت پایین این اقلام است، این در حالیست که به لحاظ قیمتی ،تولیدات ملی شرایط نسبتا مناسبی در مقایسه با موارد مشابه خارجی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ضمن انتقاد از بی توجهی تولیدکنندگان داخلی نسبت به افزایش کیفیت تولیدات خود، افزود: نباید به حمایت دولت دل ببندیم بلکه باید برای ارتقا کیفیت کالا و تامین منابع مالی مناسب به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعتماد کنیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطر نشان کرد: معتقدم تولیدکننده ای که منتظر حمایت سازمان یا نهاد خاصی است، نمی تواند به افزایش سرمایه ملی و رونق بازارهای داخلی کمک کند.

وی گفت: متاسفانه در دو ماه اخیر تنها به بیان شعار حمایت از کالای ایرانی اکتفا کرده‌ایم،چرا که طبق آمارهای بدست آمده در مدت مذکور استقبالی قابل توجهی از لوازم خانگی ایرانی صورت نپذیرفته است.

طحان‌پور با اشاره به استقبال صددر صدی مردم از برخی کالاهای تولید داخل، افزود: برای مثال کیفیت مناسب یک آبگرمکن ایرانی موجب می شود تا میزان تقاضای این کالا در بازار لوازم خانگی رضایت بخش باشد، آیا این مصداق خوبی برای سایر کالاهای ایرانی نیست تا با ارتقا کیفیت کالایشان به رتبه خوبی از فروش برسند؟

وی تصریح کرد: این روزها اکثر کارخانه دارها دم از متضرر شدن به علت نوسانات ارزی می‌زنند. این موضوع اجنتاب ناپذیری است و قطعا بر کاهش تولید و رکود بازار تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: شاهد آن هستیم که کارخانه های در شرف ورشکستکی به جای شراکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اقدام به تعطیلی بخشی از کارگاه های خود می کنند این موضوع ضربه مهلکی را به اشتغال و تولید ملی کشور وارد می کند.

وی اظهار کرد: موضوع دیگری که تولیدکنندگان ایرانی آن را به شوخی گرفته‌اند، خدمات پس از فروش کالاهاست.متاسفانه کارخانه‌های ایرانی در ایفا نقش حمایتی برای مشتریان خود بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

طحان پور در پایان تصریح کرد: خدمات پس از فروش یکی از جدی ترین مواردی است که خریدار را برای اعتماد به کالای ایرانی تشویق می‌کند لذا زمانی که این موضوع وجود نداشته باشد، مشتری به خرید کالای خارجی میل پیدا می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

نظرات
نام :
ایمیل :
کشور
شهر :
متن :