شرح خبر
تصاحب یازدهمین کاپ قهرمانی
ارائه خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، سالهاست که به عهده شرکت زیر مجموعه آن یعنی «ایساکو» است.
ارائه خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، سالهاست که به عهده شرکت زیر مجموعه آن یعنی «ایساکو» است. شرکتی که طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، باز هم توانسته از رقبای سرسخت خود پیشی بگیرد و رتبه نخست را درخدمات پس از فروش حوزه صنعت خودرو به خود اختصاص دهد.
1399/07/19 06:57*آرشیو*

  

ارائه خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، سالهاست که به عهده شرکت زیر مجموعه آن یعنی «ایساکو» است. شرکتی که طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، باز هم توانسته از رقبای سرسخت خود پیشی بگیرد و رتبه نخست را درخدمات پس از فروش حوزه صنعت خودرو به خود اختصاص دهد.

امروز دیگر امتیاز ایساکو به عدد ۸۳,۹ رسیده که در مقایسه با ارزیابی قبلی ۱.۵ درصد بیشتر است. در واقع می‌توان گفت  که در هر دو ارزیابی اخیر، ایساکو توانسته بیشترین امتیاز را در ارائه خدمات پس از فروش از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، اگر نگاهی به ارزیابی های صورت گرفته طی بیش از یک دهه گذشته بیندازیم، متوجه خواهیم شد ایساکویی ها همواره رتبه نخست را در خدمات پس از فروش بین شرکت های داخلی به دست آورده‌اند. در واقع با احتساب ارزیابی جدید ، ایساکو برای یازدهمین سال پی در پی توانسته عنوان برترین شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش را به دست بیاورد.

این موفقیت در حالی برای ایساکو به دست آمده که این شرکت که در چند سال اخیر با تلفیق هفت استاندارد در جهت رسیدن به یک سیستم جامع مدیریتی گام مهمی در جهت موفقیت پایدار برداشته و حالا موفق به کسب گواهی‌نامه‌های مرتبط در این خصوص از شرکت ممیزی کننده شده است. این شرکت، تنها شرکت خدمات خودرویی است که تمامی این استانداردها را در دل خود جا داده  و برای ششمین بار موفق به تمدید این گواهی‌نامه‌های جامع شده است.

 

کسب یازدهمین کاپ قهرمانی

این در حالیست که به طور قطع، حفظ عنوان برترین ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرویی و دریافت یازدهمین کاپ قهرمانی کار آسان که نه بلکه بسیار دشواری است، به‌ویژه در سالهایی که  شاخص ارزیابی ها سخت تر از گذشته خود را نشان می دهد.

ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در کشور اما معمولا با در نظر گرفتن شاخص هایی مانند سیستم خدمات دهی، وضعیت و کیفیت عملکرد نمایندگی های مجاز، میزان رضایتمندی مشتریان و البته سطح رضایت نمایندگی ها صورت می گیرد.

باید گفت ایساکو سالهاست که دارای بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش خودرو در کشور است و این مهم سبب شده تا دسترسی شهروندان به نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز سهل تر از سایر خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو کشور باشد.

 جدا از بحث گستردگی ایساکو در کشور، نمایندگی‌های مجاز این شرکت نیز با همه چالش ها و مسایلی که به هر حال از دید مشتریان و شرکت های ارزیابی کننده، به آنها وارد است، توانسته اند عملکرد بهتری را نسبت به رقبا از خود به جا بگذارند. طبق آمارهای ارائه شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایساکو در سال ۹۸ توانسته با امتیاز ۸۳,۹۴ رکورد ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در کشور را بشکند، آن هم در شرایطی که رکود قبلی نیز در اختیار خودش بود.

اما یکی از اقدامات مهمی که ایساکو طی دو سال گذشته در راستای رضایت مندی مشتریان انجام داده  کاهش نمایندگی‌های رتبه‌های پایین‌تر و ارتقای آنها بوده، به‌طور‌ی‌که ایساکو در سال ۹۸ و طبق گزارش شرکت بازرسی توانسته سهم نمایندگی‌های رتبه یک خود را به حدود ۴۱۰ مرکز برساند. با این حساب نزدیک به ۶۲درصد نمایندگی‌های این مجموعه در رتبه یک خدمات قرار می‌گیرند. این در حالی است که ایساکو طی سال ۹۷ تنها ۳۵۰ نمایندگی رتبه یک داشته است.

 

گسترش خدمات مجازی

این شرکت همچنین در این سال ها توانسته بسیاری از نمایندگی های رتبه ۴ و ۳ خود را به واسطه رفع یک سری نواقص ارتقا دهد و اکنون شرایط به شکلی است که بیشتر نمایندگی‌های این شرکت از درجه ۳ و ۴ به ۱ و ۲ ارتقا یافته‌اند. از طرفی اقدامات این شرکت در راستای گسترش خدمات مجازی و به اصطلاح آنلاین است. ایساکویی‌ها با ارائه اپلیکیشن‌ خود و تعریف بیشتر خدمات خود در بستر مجازی، توانسته اند سطح رضایتمندی عمومی را افزایش دهند، چراکه گسترش خدمات مجازی به کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت شهروندان منجر شده است.

شرکت ایساکو اما، به رغم صدر نشینی یازده ساله، به نقاط قابل بهبود خود اشراف دارد و در حال اقدامات اصلاحی در بخش‌هایی همچون تعمیر و ترخیص به موقع خودروها، تامین سریع قطعات موردنیاز شهروندان، عیب یابی دقیق و مسائلی از این دست است. بدون تردید بخش مهمی از این ضعف عملکردی را باید  ناشی ازتحریمی دانست که سایه  بر اندام این  شرکت انداخته و حالا باید منتظر ماند و دید تا در آینده وضعیت اقتصادی  چقدر  بر این سیستم عملکردی این شرکت تاثیر گذار خواهد بود.

 

نظرات
نام :
ایمیل :
کشور
شهر :
متن :