شرح خبر
در تیتر امشب مطرح شد؛
بررسی دلایل گرانی کالاها/ مسئول مهار قیمت‌ها کدام دستگاه است؟
سیدجواد احمدی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت : کارگروه تنظیم بازار مسئول جلوگیری از افزایش قیمت ها نیست و اینکه گفته شود مسئول مهار گرانی سازمان حمایت است هم درست نیست.
1399/07/27 14:24*آرشیو*

  

به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ سیدجواد احمدی معاون سازمان حمایت در برنامه تیتر امشب در خصوص اینکه افزایش قیمت ها تا چه زمانی ادامه پیدا می کند؟ ، گفت : نمی‌توانیم زمانی برای مهار قیمت‌ها مشخص کنیم. قیمت کالا از مولفه های مختلف تشکیل شده است و قیمت گذاری بر اساس ضوابط و مولفه ها صورت می گیرد. سال ۹۶ تورم ۹ درصد بود، در آن سال از ثبات قیمت در مولفه ها برخوردار بودیم. از سال ۹۷ سیر صعودی پیدا کرد.

او ادامه داد: قیمت زمانی ثبات پیدا می کند که مولفه ها ثبات داشته باشند که اکنون این شرایط فراهم نیست. امیدواریم شرایط مورد نیاز ایجاد شود.

احمدی در خصوص اینکه مسئول کنترل قیمت ها چه نهادی است؟ تصریح کرد: در شرایط موجود در بسیاری از بخش ها گرانی داریم نه گرانفروشی. سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری در برخی کالاهاست در مابقی کالاها خود تولیدکننده با توجه به هزینه های تولید قیمت را تعیین می کند و در صورت شکایت مردم ، سازمان حمایت آن را بررسی می کند.

او ادامه داد: کارگروه تنظیم بازار مسئول جلوگیری از این افزایش قیمت ها نیست و اینکه گفته شود مسئول مهار گرانی سازمان حمایت است هم درست نیست.

معاون سازمان حمایت بیان کرد: در حوزه کنترل بازار در سطح عمده فروشان که حدود ۳ میلیون واحد صنفی را شامل می شود ، اصناف و اتحادیه ها و سازمان های صمت استانی باید بازرسی داشته باشند.

او افزود: در خصوص یک میلیون واحد تولیدی و کارخانه ها هم سازمان های صمت و سازمان حمایت حتما باید نظارت کنند تا گران‌فروشی در مبدا صورت نگیرد.

احمدی تصریح کرد: این که ما در ماه ۲۰ هزار پرونده تخلف تشکیل می‌دهیم نشان می‌دهد گران‌فروشی و تخلف در اصناف رخ می‌دهد.

او گفت: آنچه در شرایط کنونی مردم را ناراضی کرده است گرانی است و نمی‌توانیم دستگاهی را برای آن مقصر بدانیم، چون مربوط به کل اقتصاد است.

 
نظرات
نام :
ایمیل :
کشور
شهر :
متن :