آنطور که شرکت مایکروسافت اعلام کرده، فولکس واگن از سال ۲۰۱۵ نسبت به استفاده از نسخه اصلی هولولنز علاقهمند بوده است. اما این هدست هنگام نصب در داخل خودرو به خاطر نقص در عملکرد سنسورهای تشخیص حرکت کارایی خود را از دست داده و نتوانسته هولوگرامها را به درستی نشان دهد. به همین جهت فولکس واگن در سال ۲۰۱۸ به مایکروسافت مراجعه کرده و خواسته که این مشکل را با همکاری هم برطرف کنند.
به گفته مایکروسافت این مشکل به نوعی طبیعی بوده، چرا که نسل اول هولولنز از طریق دوربینهای حساس به نور و واحد اندازهگیری اینرسی، سرعت و شتاب را محاسبه میکند. سنسورهای به کار رفته در این نسل طوری تنظیم شدهاند که بینایی و حرکات انسان را شبیهسازی کنند. حال آنکه سرعت حرکت خودروها بسیار بیشتر از سرعت حرکت انسان است.
همکاری فولکس واگن و مایکروسافت افقهای جدیدی را ترسیم میکند. برای مثال فناوری واقعیت افزوده میتواند از سیستم هدآپ دیسپلی به شیشه عینک راننده منتقل شود. در این حالت دیگر نیازی نخواهد بود که راننده حتما با نگاه کردن به جلو اطلاعات را مشاهده کند.
بر اساس تصاویر منتشر شده، علاوه بر دادههای مسیریابی، کاراکترهای هولوگرافیک از عابرین پیاده نیز برای رانندگان نمایش داده میشوند.
به غیر از موارد فوق، تصاویر موجود واقعیت ترکیبی از دکمههای کنترل سیستم تهویه را نیز به نمایش میگذارند. با کمک این قابلیت راننده یا سرنشینان برای تنظیم سیستم تهویه دیگر نیازی به لمس دکمههای فیزیکی نخواهند داشت.
هنوز در رابطه با زمان استفاده از فناوری واقعیت افزوده در خودروهای فولکس واگن حرفی به میان نیامده است.